محسن هاشمی: شبه رسانه ها، جایگزین رسانه های رسمی داخلی می شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محسن هاشمی غدیر را نماد شایسته سالاری و مردمسالاری در اندیشه اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: روزی که فرمان الهی مبنی بر ولایت امیرمومنان، توسط پیامبر(ص) به داوری و پذیرش مردم گذاشته شد تا با بیعت نوعی رفراندوم را نسبت به این فرمان انجام دهند.

رییس شورای شهر تهران در ادامه گفت: اگرچه با تحولات رخ داده پس از رحلت پیامبر، این تصمیم الهی ومردمی، اجرایی نگردید اما به رسمیت شناختن تغییر نظر مردم توسط امیرمومنان واهل بیت (ع)، نشان داد که در اسلام، نظر اکثریت جامعه برای اداره حکومت، فصل الخطاب خواهد بود اگرچه آن نظر، مغایر با توصیه الهی و بیعت همین مردم باشد.
واقعه غدیر، بزرگترین و برجسته ترین همایش و اجتماع مردمی در صدراسلام است و ماندگاری آن نشان می دهد که قدرتها و حکومتها، زودگذرند اما عدالت، حفظ کرامت انسانی و گذشت از حق خود به خاطر مصلحت جامعه فراموش نخواهد شد.

روزخبرنگار را به جامعه بزرگ اصحاب رسانه در کشور تبریک می گویم، جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در اطلاع رسانی، اگرچه بعنوان رکن چهارم دموکراسی نامیده می شود اما تاثیر آن در اصلاح معضلات جامعه، می تواند از هرساختار رسمی عمیق تر باشد.
امروز رسانه های ما در سخت ترین شرایط اقتصادی و فشارهای گوناگون فعالیت می کنند و بسیاری از روزنامه نگاران وخبرنگاران با مشکل بیکاری، فقدان امنیت و ثبات شغلی، خودسانسوری مواجهند و از سوی دیگر اقتصاد بیمار رسانه ها، امکان فعالیت عمیق، تحقیقی و حرفه ای را فراهم نمی آورد.

به همین دلیل شاهد ظهور شبه رسانه ها در فضای مجازی به عنوان جایگزین رسانه های حرفه ای هستیم که نسبت به کیفیت و صحت محتوای خود مسئولیتی ندارند و جامعه را با شایعات و قضاوت های شتابزده دچار تشویش می کنند
اگر مسئولان کشور نگران وضعیت موجود تاثیر گذاری رسانه های بیگانه و شبه رسانه ها بر افکار عمومی هستند، راه حلی جز تقویت و اعتماد و تحمل رسانه های داخلی ندارند
باید با افزایش سعه صدر وتحمل نسبت به انتقادات و کم رنگ کردن خطوط قرمز تنگ رسانه های رسمی، امکان افزایش جذابیت وتاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی را فراهم کرد که این افزایش مخاطب و بهبود کیفی، معضل اقتصاد رسانه را نیز به تدریج برطرف خواهد نمود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟