اعطای وام ۴ درصدی و یارانه به اهالی مطبوعات

روز خبرنگار / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چه زودتر شرایط اعطای یارانه مطبوعات، تسهیلات ۴ درصدی و معیشتی که همگی توسط سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی و ابلاغ شده اند برای کمک به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و آسیب دیدگان از شرایط کرونایی فراهم خواهد شد.

به گزارش رکنا، اعطای وام ۴ درصدی و یارانه مطبوعات ؛ به زودیآقای سید عباس صالحی در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار و در حاشیه مراسم سه شنبه‌های تکریم با تبریک روز خبرنگار به تمام خبرنگارانی که به دنبال حق و بیان حقیقت هستند و با اشاره به شرایط فعلی کشور که اصحاب رسانه را نیز درگیر کرده است افزود: این روز‌ها در حوزه‌های مختلف ما شرایط سختی را در کشور داریم که یک بخش قابل توجهی از این فشار را بر جامعه فرهنگ و هنر و رسانه داریم و آن هم به خاطر شرایط اقتصادی و تحریمی و شرایط کرونایی است.

وزیر ارشاد ادامه داد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته است پاره‌ای از اقدامات به نتیجه رسیده و پاره‌ای هم در شرف اقدام است که امیدواریم هر چه زودتر پدید بیاید.

وی گفت: در ابتدای موضوع کرونا، بحث بیمه اصحاب فرهنگ هنر و رسانه و آن‌هایی که از ناحیه صندوق اعتباری هنر بیمه شده اند مطرح شد که حدود پنج هزار نفر از اصحاب رسانه را شامل می‌شود که در واقع ۳ ماه بیمه شان از صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است.

آقای صالحی افزود: در حوزه یارانه‌هایی که به نحوی به اصحاب مطبوعات می‌رسد نیز ما دغدغه‌هایی داشتیم. به دلیل شرایط سخت اقتصادی شاید تامین آن مشکل باشد که خوشبختانه با اصل اینکه ما در ۶ ماهه اول بتوانیم یک تخصیص پنجاه درصد را از سازمان برنامه و بودجه بگیریم موافقت شد و آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

وی گفت: البته در محل تامینش بخاطر شرایطی که وجود دارد هنوز فاصله زیادی داریم، ولی اصل اینکه در ۶ ماهه اول پنجاه درصد یارانه مطبوعات و نشر تخصیص سازمان برنامه و بودجه را پیدا کرد قدم خوب و مهمی بود که امیدواریم هر چه زودتر تخصیص و تامین آن هم اتفاق بیفتد که ما بتوانیم در همین ماه مرداد و حداکثر شهریور به اهالی فرهنگ نشر و رسانه این یارانه را انتقال دهیم.

تسهیلات 12 ماهه

وزیر ارشاد در حوزه تسهیلات کرونایی که در سامانه کارا با عنوان تسهیلات ۱۲ (دوازده) درصدی شکل گرفته است نیز گفت: تا الان حدود پانصد و بیست میلیارد مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته که مربوط به حوزه فرهنگ هنر و رسانه است که امیدواریم با همکاری بانک‌ها هر چه زودتر تامین اعتبار شود.

وی افزود: غیر از این هم یک اتفاق خوب دیگر که در شرف انجام است تسهیلات چهار درصدی است که در این قسمت هم سازمان برنامه و بودجه همکاری کرد و رقم خوبی را به عنوان تسهیلات ۴ درصد را برای اصحاب فرهنگ هنر و رسانه تامین کرد که اصل مطلب هم ابلاغ‌های برنامه بودجه را پیدا کرده است و به مراکز خود انتقال یافته و ما امیدواریم در یکی دوماه آینده به تخصیص برسد.

وزیر ارشاد گفت: اگر این تخصیص اتفاق بیفتد فکر می‌کنم اتفاق خوبی برای کل اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خواهد بود و همه را شامل می‌شود و مبلغ نسبتا خوبی است و اعتبار تسهیلات ۴ درصدی فرصتی را فراهم می‌کند تا کسانی که از آن برخوردار می‌شوند به پایداری اشتغال در حرفه خودشان فکر کنند.

آقای صالحی گفت: یک مبلغ دیگری را هم به عنوان تسهیلات معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دنبال کردیم که آن هم ابلاغش رسیده است و ان شاءالله امیدواریم که شرایط تخصیص و تامین آن پدید بیاید.

وی ادامه داد: این تسهیلات به عنوان تسهیلات معیشتی است که به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خواهد رسید و تقریبا شبیه به بیمه بیکاری است که در ایام بیکاری برا‌ی برخی مجموعه‌ها پرداخت می‌شود، اما نه به عنوان بیمه بیکاری بلکه به عنوان تسهیلات معیشتی.

وزیر ارشاد افزود: شرایط کشور شرایط سختی است، اما با همین شرایط سخت به نظر می‌آید که اگر مبالغی که تا الان دوستان ما در سازمان برنامه و بودجه به کمک مان آمدند در یکی دو ماه آینده به ما اعطا شود، شرایط بسیار بهتر و خبر‌های خوبتری را خواهیم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟