برای مدرن سازی نظام آماری کشور، همگرایی بین دستگاه های اجرایی نیاز است

مرکز آمار ایران / جلسه هیئت رئیسه مرکز آمار ایران و رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران روز یکشنبه ١٢ مرداد در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش رکنا، در این جلسه دکتر جواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران، با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در معاونت آمارسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، گفت: از نیروی انسانی موثر در استان ها همواره استفاده شده و در آینده نیز استفاده خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد که در حوزه های مختلف، فعالیت های پژوهش محور به منظور بالا بردن بهروری انجام شود.

دکتر حسین زاده در ادامه ضمن تاکید بر تغییر شیوه های اجرای طرح‌های آماری با استفاده از آمار های ثبتی مبنا و داده های مکانی گفت: همگرایی بین دستگاه های اجرایی برای مدرن سازی نظام آماری کشور و تحقق اهداف نظام آماری کشور اهمیت بالایی دارد.

در نیروی انسانی باید انگیزه ایجاد کرد

همچنین در این جلسه مهندس ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، با تاکید بر لزوم توجه به استقلال در استان ها و ایجاد تشکیلات مستقل حوزه آمار گفت: ظرفیت بالایی در استان تهران برای سامان دهی آمار و اطلاعات وجود دارد که لازم است از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود. وی افزود: سامان دهی نیروی انسانی و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی موجود به عنوان سرمایه‌های نظام آماری بسیار اهمیت دارد. وی در ادامه از همکاری های صورت گرفته در سال های اخیر بین مرکز آمار ایران و معاونت آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تشکر نمود.

در این جلسه، مسعود افشین، معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در مورد استقرار سامانه های اطلاعات مکانی و اطلاعات آماری استان که بر گرفته از اطلاعات و آمار دستگاه های اجرایی است ، توضیحات مبسوطی را ارائه نمود. در ادامه معاونان و روسای گروه سازمان و همچنین معاونان مرکز آمار ایران در رابطه با مدرن سازی نظام آماری در استان، ، سامانه اطلاعات مکانی و اطلاعات آماری و همچنین مسائل و برنامه اجرای طرح های آماری در استان و اهمیت آمار های در سطح شهرستان در برنامه ریزی استان و خلا های موجود در این زمینه، بحث و تبادل نظر کردند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟