کلینیک های مجازی کرونا ایجاد می شود

کرونا / فرشاد علامه در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهبردهای مرتبط با کارگروه مراقبت و درمان را تشریح کرد و افزود: توانمندسازی و حفظ ایمنی کارکنان بیمارستان‌ها، در دستور کار قرار گرفته و همچنین به منظور توانمندسازی بیماران و مراجعه کنندگان نیز تولید محتوای آموزشی، ایجاد کلینیک‌های مجازی و سیستم مشاوره تلفنی مورد توجه قرار دارد.

به گزارش رکنا، وی اظهار داشت: برای هر بیمارستان دو سناریو ظرفیت سنجی بخش‌های کرونا و غیر کرونا در زمینه نیروی انسانی، اقلام مصرفی، تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی تعریف شد و هریک از بیمارستان‌ها ظرفیت خود را اعلام کردند.

علامه بر نظارت و عملکرد بیمارستان‌ها در زمینه آمادگی و پاسخگویی مناسب در مواجهه با همه گیری کرونا، تاکید کرد.

منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست، با بیان برنامه معاونت غذا و دارو در مدیریت اپیدمی کووید ۱۹، گفت: این معاونت نقش حمایتی و حفاظتی را برعهده دارد. بر این اساس در زمینه نظارت بر تهیه و تولید مواد ضدعفونی، برخورد با خطاها، برنامه‌ریزی به‌منظور تأمین اقلام حفاظتی و داروهای مورداستفاده در درمان بیماران کووید ۱۹ اقدامات متعددی تاکنون انجام‌شده است.

وی بر آموزش و فرهنگ‌سازی در واحدهای زیرمجموعه معاونت غذا و دارو تاکید کرد و افزود: به منظور ارائه خدمات غیر حضوری و کاهش نیاز به مراجعه حضوری، توسعه کمی و کیفی فرآیندهای میز خدمت در دستور کار قرار گرفت.

آماده موج سوم احتمالی کووید ۱۹ باشیم

در ادامه محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، به موضوعاتی که لازم است کمیته اپیدمیولوژی به تحقیق در مورد آن بپردازد اشاره کرد و گفت: تیمی را در نظر بگیرید که در زمینه میزان تأثیرگذاری دستورالعمل‌های ابلاغی، اثربخشی دورکاری، دوران نقاهت کارکنان در مرخصی‌های استعلاجی، میزان رضایتمندی کارکنان و بیماران در کمک گرفتن از نیروهای داوطلب، کیفیت تجهیزات مورد نیاز کرونا شامل ونتیلاتور و اکسیژن ساز، علل کاهش مشارکت‌ها و سرمایه اجتماعی در موج دوم، تأثیر نقاهتگاه‌ها و…، تحقیق و بررسی کنند.

وی افزود: لازم است این موضوعات آسیب شناسی شود و با در اختیار داشتن اطلاعات مورد نیاز در هریک از این محورها، خود را برای مواجه شدن با موج سوم احتمالی کرونا آماده کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟