وزیر بهداشت : داروی تأیید شده برای درمان کرونا وجود ندارد

کرونا / دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام که صبح امروز در سالن همایش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ما در روز‌های نخست و در اوج تحریم و تنهایی در سطح دنیا با موج سنگین بیماری کرونا روبرو شدیم و یکی از مجموعه‌های بسیار مؤثر در تهیه و تدارک مایحتاج مورد نیاز ما در بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف درمانی ستاد اجرایی فرمان امام بود که کمک‌های بسیاری کرد.

سامانه 4030 موثر بوده

به گزارش رکنا، وی افزود: در بسیج ملی مبارزه با کرونا سامانه ۴۰۳۰ برای بیماریابی یکی از سامانه‌هایی است که با پرونده الکترونیک توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند و این کمک بسیار مؤثری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچ داروی صددرصد تأیید شده‌ای برای درمان بیماری کووید ۱۹ در هیچ جای دنیا وجود ندارد، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام برای دارو و رفع مایحتاج بیماران کم بضاعت و بی بضاعت هزینه بسیاری تقبل و برای ساخت واکسن نیز کار بسیار زیبایی انجام داده است، این ستاد همچنین برای تولید واکسن کرونا تلاش بسیاری کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما در ساخت واکسن از هیچ کشوری به لحاظ فناوری عقب نیستیم و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی راه درستی را ادامه می‌دهیم و در آینده نزدیک خبر‌های خوشی را برای ملت ایران داریم.

آقای دکتر نمکی با بیان اینکه کووید ۱۹ پدیده‌ای نیست که بتوان روی آن قسم خورد که تا چه زمانی مؤثر است و چه وقت از بین خواهد رفت، گفت: اینکه چه میزان از دوز یک واکسن فرد را در چه مدتی محافظت می‌کند معلوم نیست و این موضوع در جهان در حال بررسی است، در کشور ما نیز این مباحث مطرح است و درباره آن تحقیق می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟