کشف محموله غیرمجاز پرنده وحشی در جنوب شرق استان تهران

محیط زیست / محمدطاهر ظاهری با اعلام این خبر گفت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان قرچک پایان هفته گذشته در گشت شبانه خود پس از مشکوک شدن به یک دستگاه نیسان وانت متوجه حمل 90 قطعه پرنده شده و پس از توقیف خودرو، برای انجام اقدامات قانونی و لازم با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک تماس گرفتند.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه پس از بررسی و بازدید پرندگان توسط کارشناسان این اداره مشخص شد پرندگان مکشوفه از گونه قرقاول بوده که از شمال کشور بارگیری شده بودند، افزود: این پرندگان بدون هیچگونه مجوز قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری و پرورش وارد شهرستان قرچک شده بودند.

ظاهری گفت: پرندگان مکشوفه به پارک پرندگان تهران تحویل و موضوع برای رسیدگی قضایی و جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست و تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرچک ارجاع شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان از نگهداری و حمل و تکثیر حیوانات وحشی، به دلیل ناآشنایی با قوانین مربوطه و همچنین ابتلاء به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از قبیل آنفولانزای پرندگان، خودداری کنند، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی از سوی افراد سودجو، بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟