مصدومیت شدید محیط بان پارک ملی تندوره در درگیری با شکارچیان

محیط بانان / تورج همتی در تکمیل این خبر گفت: روز گذشته مأموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره در پی دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز در منطقه، با کمین و رد زنی برای دستگیری متخلفان وارد عمل شدند.

به گزارش رکنا، وی افزود: مأموران در صدد متوقف ساختن یک دستگاه موتور سیکلت با دونفر سرنشین شدند که یک قبضه اسلحه خفیف غیر مجاز و لاشه دو رأس قوچ وحشی را حمل می کردند ولی متأسفانه سرنشینان موتور با محیط بانان درگیر شده و با توهین و تمرد به یکی از محیط بانان حمله ور شدند.

همتی ادامه داد: محیط بان پارک ملی تندوره در این درگیری که از سوی متخلفان با وارد آوردن ضرباتی با چوب دستی و سنگ صورت گرفت، به شدت مجروح و به دلیل شکستگی دنده و دست دربیمارستان بستری شد.

این مقام مسئول ادامه داد: هرچند ضاربان از محل حادثه متواری شدند ولی با هوشیاری ماموران، یکی از آنان که دارای سابقه محکومیت زیست محیطی نیز بوده شناسایی شده و با هماهنگی و دستور دادستان درگز و همکاری پلیس آگاهی شهرستان، متخلف دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت وی، متهم تحویل پلیس آگاهی شهرستان شد.

وضعیت جسمی محیط بان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص وضعیت جسمی محیط بان مصدوم عظیم دانشفر اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شکستگی دنده و دست و شدت جراحات وارده، محیط بان برای درمان به مرکز استان اعزام شد تا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد.

پارک ملی تندوره که یکی از بزرگترین مناطق بکر و طبیعی کشور است، زیستگاهی غنی برای گونه های ارزشمندی گیاهی و جانوری به شمار می رود و به بهشت پلنگ ایرانی شهرت دارد .این منطقه در محدوده شهرستان درگز واقع در شمال استان خراسان رضوی نزدیک مرز ترکمنستان در منطقه ای کوهستانی با صخره ها و تپه ماهورهای متعدد و دره های ژرف و پرشیب و پوشش گیاهی غنی قرار دارد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 592266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟