احداث خط سه مترو شیراز با حضور معاون رییس جمهوری

مترو شیراز / محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در دومین روز سفر به استان فارس در حالی که از سوی استاندار فارس و جمعی از مسوولان استانی و شهری همراهی می‌شد، با حضور در محل احداث خط سه مترو شیراز، دستور آغاز عملیات اجرایی احداث این خط را صادر کرد.

به گزارش رکنا، سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک مترو این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴و نیم کیلومتر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید.

مترو شیراز در ۶ خط طراحی شده که حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و طی ۱۸ سالی که از شروع احداث قطار شهری شیراز می گذرد تنها یک خط آن به بهره برداری رسیده است.

توان شهرداری شیراز در سالهای اخیر به سمت تکمیل خط دو مترو شیراز که از شهرک میانرود تا فلکه ستاد و در ادامه به سمت میدان گلستان پیش می رود گذاشته شده است.

خط ۲ متروی شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود (بهارستان) در جنوب شهر آغاز می شود و تا کلبه سعدی (میدان گلستان) در شمال شهر ادامه دارد که به گفته مسئولان شهرداری شیراز در حال حاضر حدود ۱۱ کیلومتر از این مسیر از شهرک میانرود تا فلکه ستاد در دست ساخت است و اکنون مراحل نهایی عملیات حفاری توسط دستگاه TBM و بطور همزمان ساخت ایستگاه های این محور در حال انجام است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، عصر چهارشنبه هشتم مردادماه جاری در آغاز سفر ۲ روزه به استان فارس در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفر رییس جمهوری به استان فارس اختصاص داده شده و با توجه به اینکه ابعاد و حجم برخی از پروژه‌ها افزایش یافته، نیازمند تقویت مالی هستند که در این سفر درباره آن، تصمیم‌گیری خواهد شد.

بازدید هوایی از بزرگراه دشت ارژن - قائمیه، افتتاح نمایشگاه دائمی دفاع مقدس استان فارس و شرکت در نشستی با نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های روز نخست سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان فارس بود.

بازدید از ورزشگاه در حال ساخت ۶ هزار نفری شیراز، بهره‌برداری از فاز اول دانشگاه صنعتی شیراز، آغاز عملیات ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان و شرکت در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های روز پنجشنبه نوبخت در شیراز اعلام شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟