با گرانفروشی واحد های تولیدی و توزیعی سیمان برخورد می شود

سیمان / عباس تابش گفت: پیرو تصمیمات جلسه ششم مردادماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی و به منظور تعیین قیمت فروش سیمان، امروز چهارشنبه ۸ مردادماه ۱۳۹۹ در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر شد تا تحویل سیمان توسط واحدهای تولیدی منحصراً به عاملین توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد.

به گزارش رکنا، وی با بیان حساست های سیمان در صنعت ساختمان تصریح کرد: مطابق توافق اعضای جلسه برای تامین بهنگام سیمان مورد نیاز انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحدهای تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفی‌نامه رسمی می باشند و انجمن مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملین فروش نظارت نماید.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان های صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت جدی به عاملین توزیع سیمان اقدام و متخلفین برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد.

تابش تأکید کرد: انجمن موظف است با هماهنگی تولید کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام نماید.

شایان ذکر است، سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط کلیه واحدای تولیدی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه سازان) می باشد و این بنگاهها بایستی فرآیند تولید، توزیع و انبارش انواع سیمان را از طریق سامانه مذکور ثبت نمایند.

با توجه به مصوبات این جلسه، انجمن بر کلیه اعضای خود و همچنین از طریق اعضا بر کلیه نمایندگی ها نظارت جدی معمول خواهد داشت. ضمناً نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷.۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰.۰۰۰ تومان تعیین گردیده است. لذا فروش بالاتر از نرخ ها مذکور برای خرده فروشی ها تخلف محسوب و با متخلفین علاوه بر اعمال قانون تعزیری از طریق قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی برخورد می گردد.

مصوبات این جلسه به حاضرین برای برنامه ریزی و اقدام موثر، ابلاغ شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟