سالانه ۱۰ درصد زنان سرپرست خانوار مستقل می‌ شوند

زنان سرپرست خانوار / فاطمه عباسی گفت: این زنان سرپرست خانوار پس از توانمندسازی و خارج شدن از چرخه حمایتی رها نمی شوند بلکه از سوی کلینیک های مددکاری به مدت ۵ تا ۶ ماه رصد می شوند تا اگر دچار مشکل شوند بتوانند دوباره کار خود را از نو شروع کنند.

به گزارش رکنا، وی تاکید کرد: این رصد ازسوی کلینیک‌های مددکاری به این علت است تا در روند توانمندسازی زنان مشکلی ایجاد نشود.

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه های معیشتی سازمان بهزیستی کشور برای زنان سرپرست خانوار گفت: این برنامه های معیشتی شامل مستمری، تامین بخشی از هزینه تحصیل دانش آموزان، پرداخت شهریه دانشجویان، تامین ودیعه مسکن، کمک هزینه لوازم ضروری و هزینه فرانشیز بخشی از درمان است.

عباسی تاکید کرد: بیشتر هدف برنامه معیشتی سازمان بهزیستی کشور برای زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی است. به ویژه با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است تلاش ما بر این است که برنامه هارا به سمت توانمندسازی ببریم.

وی ادامه داد: هدف از اجرای برنامه های توانمندسازی این است تا زنان سرپرست خانوار از چرخه حمایت های دولتی خارج شوند و از بُعد دیگر هنگامی که زن سرپرست خانوار خودش توانمند می شود اعتماد به نفس او او بالا می رود و موجب افزایش میزان سلامت روحی او می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟