دستور دادستان کل کشور برای برخورد جدی با عوامل آلودگی‌ های دریایی

آلودگی دریایی / احمدرضا لاهیجان‌زاده ضمن اشاره به آلودگی های مختلف دریایی اظهار کرد: از جمله منابع مهم آلودگی دریا، آلودگی نفتی هستند که به دلیل نشت نفت از لوله‌ها و سکوهای نفتی یا تخلیه مواد نفتی توسط کشتی‌ها صورت می‌گیرد. تخلیه زباله و پسماندهای شهری و روستایی و تخلیه پساب‌های شیمیایی واحدهای پتروشیمی از جمله منابع دیگر آلودگی‌های دریایی هستند.

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات قضایی را برای برخورد با عوامل آلودگی دریایی انجام می‌داد اما این اقدامات بازدارندگی کافی نداشتند، تصریح کرد: به عنوان مثال برای یک واحد پتروشیمی به دلیل تخلیه پساب در دریا و آلودگی آن جریمه و محکومیتی حداقلی صادر می‌شد و این جریمه نمی‌توانست برای صنعتی که سالانه چندین هزار میلیارد تومان سود دارد، بازدارنده باشد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از این‌رو ما از دستگاه قضایی خواستیم که برخوردهای بیشتر و قاطع‌تری در این زمینه داشته باشد. به دنبال آن دادستان کل کشور به تمامی دادستانی‌های استان‌های ساحلی ابلاغ کرد که برای پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه آلودگی دریایی با متخلفان این حوزه با قاطعیت تمام برخورد شود.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه در محدوده دریا و تالاب‌ها بعضی شهرداری‌ها دریا را خشک و آن را تملک می‌کنند، گفت: امیدواریم با این ابلاغیه جدید دادستانی، تخلفات در حوزه آلودگی دریایی را بتوان کنترل کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟