خوب و بد قرنطینه کرونا

قرنطینه / خانه نشینی یا قرنطینه امروز یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا به شمار می رود و از آنجایی که به نوعی با محیط زیست و محل زندگی بطور مستقیما پیوند خورده می توان به یک معنی دیگر آن را محدود کننده رفت‌ و آمد افراد در سطح های مختلف جامعه دانست.

به گزارش رکنا، متخصص روان درمانگر و روانشناس بالینی به ایرنا گفت: در زمان شیوع بیماری بویژه در این ایام که با ویروس کویید ۱۹ مواجه هستیم یکی از مهمترین خطراتی که می تواند مردم را تهدید کند، خطر ابتلا به اختلالات روحی و روانی ناشی از استرس و اضطراب قرنطینه خانگی است.

ریحانه عابدنیا با بیان اینکه ترس و نگرانی از آینده خانه نشینی باعث می شود که افراد جامعه حتی فرد عادی هم دچار تشویش های روحی و روانی مضاعف تری شود، اظهار داشت: در این مواقع بیشتر به دلیل اینکه زمان دقیق پایان شرایط قرنطینه برای افراد مشخص نیست، این اختلال در شرایطی خاص تر با وارد کردن فشارهای عصبی به راحتی تبدیل به خشونت می شود و ممکن است که باعث بوجود آمدن حوادثی غیر معمول شود که در حالت عادی، قابل حل شدن است.

وی تصریح کرد: در شرایط قرنطینه به لحاظ عدم تماس اجتماعی، اضطراب و نگرانی بوجود آمده در این مواقع تبدیل به افسردگی می شود و این اتفاق برای کسانی که دارای اختلالات اضطرابی مرتبط باشند، شایع تر است.

این روان درمانگر با بیان اینکه نگرانی و استرس بوجود آمده در حالت قرنطینه به راحتی می تواند بر روی سیستم قلبی عروقی و تنفسی تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: در طول این شرایط نفس کشیدن فرد سریع تر می شود و باعث می شود که اکسیژن سخت تر در خون ورود کند و چنانچه فردی با مشکلات تنفسی روبه رو باشد، نه تنها قادر به انجام فعالیت های سبک هم نخواهد شد بلکه اضطراب بوجود آمده در فرد یا افراد می تواند بر مشکلات آن بیافزاید.

وی یادآور شد اضطراب و فشارهای عصبی موجب خواهد شد فشار خون فرد بالا رود و در نتیجه قلب به سختی کار کند و به راحتی زمینه برای حمله قلبی بیشتر می شود.

عابدنیا با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کویید ۱۹ در واقع روند درمان این بیماری مراحل خاص خود را دارد و با توجه به اینکه مهمترین بخش درمان این نوع از بیماری های ناشناخته در وحله نخست پرهیز از اضطراب و نگرانی است، اظهارداشت: پس بهتر است که با صبر بیشتر و تحمل شرایط، با انتخاب داوطلبانه قرنطینه فردی حتی با ماسک زدن و یا قرنطینه خانگی با ماندن در خانه و تردد ها را به حداقل رساندن، این دوره حساس را با رعایت دستورات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری ها ، با موفقیت پشت سر گذاشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟