هیچ داروی گیاهی و سنتی در درمان کرونا موثر نیست

کرونا / دکتر ایرج حریرچی با بیان اینکه استفاده همگانی از ماسک به اندازه تعطیلی های نیمه اول فروردین تاثیرگذار است، اظهار داشت: باید حتما با رعایت نکات بهداشتی مراقب کودکان و نوجوانان خود باشیم، زیرا ثابت شده است که افراد این رده سنی نیز به کرونا مبتلا می شوند.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به صادرات قطره چکانی مواد بهداشتی و ضدعفونی از کشور اظهار داشت: نه تنها کمبودی در زمینه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در کشور وجود ندارد بلکه به دلیل مازاد تولیدی که داریم، صادرات این اقلام به صورت قطره چکانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شست و شو با استفاده از آب و صابون تاثیری به مراتب بیشتر از مواد شیمیایی دارد، خاطرنشان کرد: داروها و مواد شیمیایی که خارج از داروخانه ها عرضه می شود، تقلبی است و با با متخلفان در این عرصه برخورد می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: از آنجا که برخی از بیماران بستری در استان های کشور، متعلق به سایر استانها هستند بنابراین ما شاهد نوسان فراوان و تناقض آمار در نقاط مختلف هستیم به گونه ای که امکان اعلام آمار به صورت استانی وجود ندارد.

حریرچی با اشاره به آخرین آمار شهدای خدمت تصریح کرد: پیرو جلسه دیروز کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، اصلاحاتی در آیین نامه اعلام شهدای خدمت ایجاد شده است که بزودی آمار رسمی این بخش اعلام می شود.

ساخت بیمارستان در شهرستان مرزی را زو جرگلان

وی با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ سطح بندی بهداشتی و پزشکی نسبت به استان های دیگر خیلی عقب افتادگی ندارد، خاطرنشان کرد: به زودی بیمارستان رازوجرگلان با همکاری سپاه پاسدران ساخته خواهد شد و تجهیزات بیشتری برای تست کرونای خراسان شمالی در روزهای آینده تامین می شود.

حریرچی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزای تولید داخلی تا پاییز امسال عرضه خواهد شد، افزود: اگرچه سیاست ما استفاده 100 درصدی افراد جامعه از واکسن نیست ولی تمامی زنان باردار زیر نظر مراکز درمانی وزارت بهداشت و افراد دارای بیماری های خاص و زمینه ای از این واکسن برخوردار خواهند شد، با این وجود این واکسن با قیمتی بسیار ارزان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی از اوایل تیرماه از نظر همه گیری کرونا، در شمار استانهای در وضعیت هشدار قرار گرفته است و نیمی از هشت شهرستان این استان وضعیت قرمز دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟