"دستیاران با سوابق تحصیلی" وارد چرخه ارائه خدمت می شوند

کرونا / دکتر علی اکبر حقدوست ضمن قدردانی از زحمات طاقت فرسای اعضای هیات علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی در ایام سخت کرونا گفت: امتحان ارتقاء گواهی نامه و دانشنامه تخصصی یکی از دغدغه‌های اصلی شما بزرگواران بوده و هست. حفظ استانداردهای آموزشی از یک طرف و کاهش فشار روانی از طرف دیگر و صدالبته توجه خاص به تامین نیازهای درمانی سطح کشور، شرایط ویژه‌ای را ایجاد نموده است که نیاز به اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی را پررنگ می‌ک

به گزارش رکنا، وی تصریح کرد: بعد از رایزنی‌های گسترده به لطف خداوند تصمیمات اعلام شده وزارت به نظر تامین کننده حداکثری خواسته‌های تمامی ذی‌نفعان است.

دکتر حقدوست خطاب به اعضای هیات علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی خاطر نشان کرد: با توجه به استقلال بخش‌های آموزشی و نظرات دانشگاهها و مورد سوابق تحصیلی، احتمالا بیش از سه چهارم دستیاران واجد شرایطی خواهند بود که می‌توانند بدون امتحان مشخص شمرده شده و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمات وارد شوند.

وی افزود: بدین شکل هم در شهریور ماه نیروهای توانمند و پرانرژی نیازهای اصلی درمان را پاسخ خواهند داد و هم این متخصصین جدید فرصت خواهند داشت قبل از شروع سال تحصیلی زمینه استقرار خانواده خود را در محل تعیین شده ساده‌تر فراهم نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اهمیت آزمون دانشنامه برای دستیاران ساعی بر کسی پوشیده نیست،گفت: این عزیزان سالها با صرف وقت بسیار بالا تلاش می‌کنند با ارتقاء دانش و مهارت خود به سطح برتر دست پیدا کنند و شرایط خاص کرونا و فشارهای ماههای اخیر از یک طرف و نیاز وافر بخش درمان باعث شده است که دغدغه این گروه از دستیاران افزایش یابد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در امتحان سال جاری در شهریورماه برای داوطلبینی که در شهریورماه طرح خود را آغاز می‌کنند در امتحان امتیازاتی در نظر گرفته شود تا اگر ایشان از وقت مطالعه خود برای ارائه خدمت و شروع به کار سریعتر می‌کاهند به شکل‌گیری منطبق بر چارچوب‌های قانونی کمک شوند.

دکتر حقدوست اظهارداشت: طبیعی است همه این موارد جزئیات بسیاری دارد که به تدریج به اطلاع خواهد رسید تا دغدغه ها کاهش و سوالات بی جواب باقی نماند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟