همه چیز درباره پلاسما درمانی کرونا

پلاسما / ابراهیم میری مقدم، اظهار کرد: مجوز دریافت پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی توسط سازمان انتقال خون ایران صادر شد.

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز مردم خراسان جنوبی نیز به جمع اهداکنندگان پلاسمای خون برای درمان بیماری کرونا پیوستند، افزود: اکنون دستگاه اهدای پلاسما و کیت‌های لازم در استان وجود دارد و می‌توانیم از بهبودیافتگان، پلاسما دریافت کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: امروز میزبان چهار نفر از اعضای یک خانواده که بهبود یافته‌اند، هستیم که این افراد از سرایان برای اهدای پلاسما به مرکز استان آمده‌اند.

میری مقدم با اشاره به ایثار این افراد، تصریح کرد: تاکنون ۱۴ نفر از بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما مراجعه داشته‌اند که تا پیش از این با روش‌های اهدای خون، از آن‌ها پلاسما می‌گرفتیم.

وی بیان کرد: اکنون اهدای پلاسما با استفاده از دستگاه خاص آن انجام می‌گیرد و این دستگاه در ۲۳ استان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی‌های این دستگاه، افزود: این دستگاه می‌تواند ۵۰۰ تا ۶۰۰ سی سی پلاسما را اخذ کند و سه برابر توانایی اخذ پلاسما از یک واحد خون را دارد.

میری مقدم با بیان اینکه پلاسمای یک نفر نیز دیروز با این دستگاه اخذ شد، افزود: با این روش گلبول‌های قرمز گرفته نمی‌شود؛ بنابراین افراد نباید ترس از کم‌خونی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند در طی یک سال ۴۸ بار اهدای پلاسما داشته باشند، تصریح کرد: افراد زیر ۶۰ سال و افرادی که شریط اهدای خون را داشته باشند می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهارکرد: بانوانی که سابقه زایمان داشته باشند ممکن است که پلاسمای آن‌ها برای استفاده بیماران مبتلا به کرونا عوارض داشته باشد، اما پلاسمای این بانوان برای تولید دارو می‌تواند مناسب باشد.

میری مقدم با بیان اینکه بهترین زمان مراجعه تا ۲۸ روز پس از بهبودی است، از بهبودیافتگان تقاضا کرد برای اهدای پلاسمای خود به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت کانتینر اهدای خون در میدان ابوذر بیرجند از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۳ هر روز، یادآور شد: پایگاه میدان جانبازان بیرجند نیز هر روز هفته صبح‌ها و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه بعدازظهرها نیز فعال است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟