طرح ساماندهی مراکز دامپزشکی تصویب شد / اداره مطب‌ ضوابط صریح و روشن نیاز دارد

دامپزشکی / الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در ارتباط با طرح فوریت «ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران» گفت: متأسفانه مکرر دیده می‌شود که به ‌صورت سینوسی موجی از بستن و توقف فعالیت مراکز دامپزشکی در شهر ایجاد می‌گردد. همچنین در این زمینه بحث‌های اختلافی نیز مطرح است که آیا اساسا دامپزشکی‌ها می‌توانند در محیط‌های مسکونی فعالیت کنند یا نه؟! همچنین ضوابط بین مطب و مراکز بزرگ‌تر و گسترده‌تر دامپزشکی محل بحث و اختلاف قرار می‌گیرد. این مورد به کشمکشی مداوم تبدیل‌شده است.

به گزارش رکنا، فخاری در توضیح در مورد این طرح افزود: در غالب این طرح در مرحله اول فرصت مشخصی برای شهرداری تعیین می‌گردد. فرصتی که دوماهه است و شهرداری موظف خواهد شد بر اساس آن ضوابط در این رابطه را روشن و مصرح و مستند تنظیم کرده و به شورای شهر تهران ارائه دهد. به‌این‌علت که مسئله از حالت سلیقه‌ای و مناقشه‌ای خارج گردد.

رئیس شورای اسلامی استان تهران افزود: مراکز دامپزشکی هم بخشی از ضرورت‌های سلامت زندگی شهری هستند که متأسفانه به‌صورت سلیقه‌ای در مناطق مختلف نسبت به مراکز دامپزشکی رویه‌های متفاوتی اعمال می‌شود. ازاین‌جهت ضروریست که اعضای شورای شهر به فوریت این طرح رأی دهند. این طرح به‌صورت مشترک با همکاری مهندس میلانی رئیسه کمیسیون محیط‌زیست مطرح‌شده است. در صورت تصویب فوریت، این طرح به کمیسیون تخصصی ارجاع داده خواهد شد. هدف از این طرح این است که ظرف مدت مشخص دوماهه ضوابط در این خصوص مشخص گردد.

فخاری تأکید کرد: مطب‌های دامپزشکی به استناد قوانین ملی اجازه فعالیت در مکان‌های مسکونی را دارند و لازم است ضوابط آن صراحتاً مشخص گردد. شهرداری تفسیر متفاوتی از قوانین دراین‌ارتباط دارد و دامپزشکی را حرفه‌ای دیگری تلقی می‌کنند درصورتی‌که دامپزشکان در قوانین ملی دارای حق برخورداری از مطب در عرض پزشکان، دندان پزشکان و داروسازان هستند.

لازم به ذکر است. فوریت طرح «ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران» با 11 رأی از 17 نفر از حاضرین در جلسه شورای شهر به تصویب رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟