بررسی پاسخ شورای شهر به اعتراض فرمانداری در مورد بسته اقتصادی کرونا

کرونا / مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به اعتراض فرمانداری تهران در مورد مصوبه شورا در خصوص بسته محرک اقتصادی گفت: پیرو نامه ارجاع اعتراض هیأت تطبیق، فرمانداری تهران به مصوبه الحاق موادی از مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا، ایراداتی گرفته بود و جلساتی برگزار شد که برخی ایرادات را اصلاح کردیم

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه در متن اعتراضی آمده است که بند "یک" ایراد دارد، تصریح کرد: در این بند عنوان شده که به منظور تامین نظر فرمانداری و ایجاد زمینه های تسهیل در اجرای مصوبه کلمه سازمانها از سطر دوم ماده 16 الحاقی حذف شود که ما نیز آن را اصلاح کردیم.

فراهانی با بیان اینکه در اعتراضی دیگر عنوان شده که چارچوب صندوق کمک مالی دقیقا مشخص شود، گفت: از آنجایی که بنا است این صندوق در چارچوب الزامات بازار سرمایه تشکیل شود به هیچ عنوان جزو واحدهای سازمانی وابسته و تابعه شهرداری به شمار نمی‌آید، ارکان آن بر اساس اساسنامه و امید نامه دارد که اداره آن از محل منابع صندوق تأمین می شود که ما این مسئله را نیز توضیح دادیم.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران افزود: در این مصوبه شورای شهر اعلام کرده که رستوران ها و... برای جبران خسارات کرونا می توانند تا ساعت 3 بامداد فعالیت کنند که فرمانداری اعلام کرده ادامه فعالیت سینماها، مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری، رستورانها و... بعد از ساعت 24 با اخذ مجوز واحدهای صنفی از مراجع مربوطه امکان پذیر خواهد بود که این مهم نیز اعمال شد.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران با تصویب اصلاحات انجام شده به پاسخ به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه الحاق موادی از مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا رأی مثبت دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟