اصرار بر یک تبصره نباید باعث اجرا نشدن مصوبه پارک حاشیه‌ ای شود

مصوبه / اعضای شورای شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران به بررسی نامه معاون استاندار فرماندار تهران درخصوص مصوبه «تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه ای در سال 1399 و تعیین ضوابط واگذاری بهره برداری از پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران» و گزارش کمیسیون تخصصی در این رابطه پرداختند.

به گزارش رکنا، گزارش رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شامل چند اصلاح عبارتی و شکلی بود که اعضای شورای شهر تهران آنها را با کمی‌تغییر به تصویب رساندند. اما یکی از اصلاحات مبنی بر حذف تبصره 12 ذیل ماده 2 این مصوبه بود. سید حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران پیشنهاد داد تبصره 12 برخلاف نظر فرمانداری به قوت خود باقی بماند تا با رایزنی‌های بیشتر موافقت این نهاد جلب شود.

بهاره آروین در مخالفت با پیشنهاد رسولی گفت: اینکه بعد از اینهمه مدت ما بر مصوبه خود ابرام کنیم و از حذف تبصره 12 خودداری کنیم، تنها سبب توقف اجرای کل مصوبه می‌شود. با توجه به اینکه مصوبه مربوط به بهمن سال گذشته است، آیا ابرام ما بر تبصره 12 به این می‌ارزد که مصوبه بازهم اجرا نشود؟

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: ماده 2 ناظر به این است که از ابتدای سال 99 عوارض پارک حاشیه‌ ای مطابق مفاد و تبصره‌های این ماده اجرایی شود. تبصره 12 هم صرفا ناظر بر یک تخفیف است که اگر حذف شود هیچ تغییر مهمی‌در مصوبه اتفاق نمی‌افتد. اگر این تبصره حذف شود چه اشکالی پیش می‌آید؟ به هر حال اصل ماده 2 به قوت خود باقی می‌ماند.

وی افزود: حذف این تبصره که مبنی بر تخفیف 50 درصدی به افرادی است که مقابل مغازه‌ها و اماکن خود مانع گذاشته‌اند، تنها اجرای مصوبه را سخت‌تر می‌کند و تاثیر دیگری ندارد.

آروین تاکید کرد: اتفاقا در زمان تصویب این مصوبه در شورا این بحث را داشتیم که چرا باید غصب فضای جلوی مغازه‌ها و اماکن را با اعمال تخفیف قانونی کنیم؟ به نظر من اینکه این تخفیف حذف شود به نفع شهر هم هست؛ چراکه دیگر تبعیضی هم وجود ندارد.

رای موافق

درنهایت اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد سید حسن رسولی مبنی بر مخالفت با نظر فرمانداری مبنی بر حذف تبصره 12 رای موافق دادند.

تبصره (12) ماده دو مصوبه به شرح زیر است:

به شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی مکان‌های پارک، مقابل مراکز اداری، آموزشی، درمانی، تجاری و موارد مشابه را با نصب علایم مخصوص به صورت سالیانه در اختیار متقاضیان حقوقی و حقیقی قرار دهد و عوارض آن را مطابق تعرفه‌ها و ضرایب این مصوبه محاسبه و اخذ نماید.

شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) اجازه دارد بنا بر شرایط مکانی و نوع متقاضیان (فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و امثال آن) حداکثر تا سقف پنجاه درصد (%50) کمتر از عوارض موردنظر را دریافت نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 588734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟