چرا حقوق دریافتی کارکنان شهرداری تهران یک میلیون تومان کاهش یافت

حقوق دریافتی / حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح حواشی به وجود آمده پیرامون حقوق و مزایای بخشی از کارکنان شهرداری تهران گفت: بخشی از کاهش حقوق دریافتی تیرماه نسبت به خرداد ماه به دلیل کاهش تعداد روز‌های کاری بود، به گونه‌ای که در خرداد ماه به دلیل افزایش تعداد تعطیلات رسمی کشور ۷ روز تعطیل کاری منظور شد، در حالی‌ که در تیرماه که در آن ۸ روز تعطیل وجود داشت تنها چهار روز محاسبه شد.

به گزارش رکنا، وی افزود: بنابراین به دلیل تعطیلات رسمی کشور در خرداد ماه با کاهش حقوق در مقایسه با ماه‌های دیگر سال مواجه شدیم.

مظاهریان ادامه داد: طبق بخشنامه دهم خرداد ماه ساعت کار تمام واحد‌های تابعه شهرداری تهران از تاریخ فوق تا اطلاع ثانوی، از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۴:۳۰ تعیین شد و به دنبال آن برای حفظ سلامتی کارکنان و همچنین شکل حضور آن‌ها در ساعات کاری تعیین شده، ساعت ناهار تا اطلاع بعدی لغو شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران ادامه داد: هزینه ناهار کارکنان شاغل در مشاغل نگهبانی و یگان حفاظت که به‌ صورت شیفتی مشغول به‌کار هستند، از ابتدای سال جاری و برابر تعرفه قانونی و پس از تأیید پرداخت می‌شود و در خرداد ماه مبلغ حق ناهار سه ماه فصل بهار برای کارکنان پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت حق ناهار ماهانه، خارج از فیش حقوقی و با یک روز تأخیر نسبت به پرداخت حقوق انجام می‌شود، به همین دلیل مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار تومان بابت کاهش تعداد روز‌های تعطیل ماه و نیز ۷۰۰ هزار تومان بابت حق ناهار و مبلغ معوق آن، در فیش حقوق دریافتی منظور نشده و به همین دلیل یک میلیون تومان کاهش نسبت به ماه قبل در فیش حقوقی بخشی از کارکنان ایجاد شده است.

مظاهرین تصریح کرد: سرانه اضافه کاری پرسنل شاغل در شهرداری تهران و مناطق و ستاد در سال جاری از ۱۲۰ به ۱۰۰ ساعت تغییر کرد، اما این تغییر شامل کارکنان نگهبان و خدماتی شاغل در شهرداری نبوده و آن‌ها همچنان سرانه ۱۲۰ ساعت را دریافت می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟