هشدار نظام پزشکی درباره تبلیغات پزشکی در فضای مجازی

سازمان نظام پزشکی / دکتر فربد رهنما درباره تخلفات پزشکی در فضای مجازی، گفت: پاییز سال ۹۸ خانمی از طریق فضای مجازی و بر اساس تبلیغات این فضا، یک‌ متخصص پوست و مو انتخاب می‌کند و با مراجعه به او و تزریق ژل و بوتاکس دچار عوارض شدیدی می‌شود که در نهایت با صورت ورم کرده برای بررسی‌های بیشتر فردی که برای تزریق ژل به او مراجعه کرده است، به سازمان نظام پزشکی مراجعه می‌کند.

به گزارش رکنا، وی افزود: بر اساس بررسی‌های بیشتر دریافتیم فردی که ژل را برای این خانم تزریق کرده است پزشک نبوده و علت بروز عوارض هم همین موضوع است. با هماهنگی بیشتر با دانشگاه علوم‌پزشکی مربوطه، سازمان تعزیرات و دادسرای جرایم پزشکی در نهایت مطب پلمب شده و پرونده برای فرد متخلف تشکیل شد.

رهنما با اشاره به اینکه تابلوی یک پزشک در مطب ذکر شده وجود داشت که به سازمان نظام پزشکی احضار شد و او اظهار کرد مطب را برای هفته‌ای دو روز اجاره کرده بوده است و اطلاعی از اینکه ساعات دیگر هفته چه اقداماتی در دفتر انجام می‌شود، نداشته است.

وی تاکید کرد: پزشکان محترم باید در نظر داشته باشند کسانی که می‌خواهند در امور پزشکی دخالت کنند نسبت به موارد قانونی امور دارویی سال ۱۳۳۴ آگاهی دارند و به همین خاطر ممکن است در آگهی مطبی با قیمت ارزان برای یک یا دو روز در هفته اجاره دهند یا بگویند تنها مسئول فنی لازم داریم و پروانه خود را در اختیار ما بگذارید.

وی در ادامه تاکید کرد: در مواردی که پزشک مطبی را برای یک یا دو روز اجاره می‌کند مکلف است در مورد اتفاقاتی که سایر روزها آنجا می‌افتد، آگاه باشد؛ چراکه می‌تواند عواقب حقوقی بسیار سنگینی داشته باشد.

رهنما ادامه داد: مردم نیز باید در مراجعه به چنین تبلیغاتی آن را اعتبار سنجی کنند. با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی در قسمت جست‌وجوی پزشک، نام پزشک را وارد کرده و از تصویر، تخصص و... مطلع شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟