جدی نگرفتن ارتباطات و روابط‌ عمومی از دلایل نارضایتی مردم از مجلس دهم

مجلس دهم / نماینده سابق مردم گلپایگان و خوانسار ضمن تشکر از مدیران، کارکنان و خبرنگاران رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری خانه ملت، عقیده دارد؛ جدی نگرفتن و بی‌اهمیت شمردن کار رسانه‌ای در کنار ضعف ساختاری واحد اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی که فقط به واحد خبرگزاری خانه ملت و پوشش رسانه‌ای جلسات صحن و کمیسیون‌ها تقلیل یافته بود، مانع بزرگی بر سر راه اطلاع دقیق مردم از عملکرد نمایندگان مجلس دهم بود.

به گزارش رکنا، رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس دهم اظهار کرد: در دنیای دیجیتال کنونی ارتباطات چند سویه نقش مهمی در توسعه فردی و اجتماعی دارد و نمی‌توان با برقراری ارتباط یک سویه از نیازها و نظرات مردم اطلاعات دقیق به دست آورد و به توسعه امیدوار بود. برای برطرف کردن ضعف‌ها و کاستی‌ها نیاز داریم تا بطور مداوم با مردم ‌در ارتباط باشیم تا با پشتیبانی مردمی بتوان طرح‌ها و پروژه‌های مهم را بهتر و ساده‌تر به پیش برد.

عضو سابق کمیسیون قضایی و کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: اهمیت ارتباطات و رسانه آنجا هویدا می‌شود که مردم با اطلاع دقیق از قوانین تصویب شده می‌توانند برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌گیری از آن انجام بدهند و قسمتی از مشکلات خود را مرتفع کنند. برای مثال؛ قانون حمایت از کودکان که سال‌های متمادی معطل مانده بود، ممنوعیت اعدام برای قاچاقچیان خُرد که منجر به نجات خانواده‌های بسیاری شد، تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه که دغدغه چندین ساله کنش‌گران این حوزه بود، به روز رسانی قانون تجارت به عنوان یک قانون پایه و زیربنایی و صدها طرح و قانون متعالی دیگر به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی و ارتباطات دیده و شنیده نشد و چیزی که نشان داده شد اهمال و افراط تعداد محدودی نماینده بود.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های مهمی که به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی به صحن راه نیافت و در نهایت از دستور کار خارج شد، بیان کرد: متاسفانه به جای در پیش گرفتن یک رویه علمی و منطقی برای تصویب طرح‌ها، هر کجا که لابی و صدای بلند نقش بیشتری دارد، توجه‌ها و نظرها به آنجا بیشتر جلب می‌شود و کار کارشناسانه و حرفه‌ای راه به جایی نمی‌برد. ارتباطات قوی و چند سویه باعث می‌شود خطا و اشتباه نمایندگان و مسئولان تا حد زیادی کاهش بیابد و آن‌ها هر لحظه مردم را آگاه و ناظر بر اعمال خود بدانند.

بختیار با آرزوی موفقیت برای تمامی فعالان رسانه‌ای مجلس شورای اسلامی امیدوار است تفاهم و همکاری بین نمایندگان و اداره کل روابط عمومی به سود منافع مردم و کشور باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟