صدور بیش از ۴۷ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی / سهم تولید داخل کمتر از یک درصد

کارت هوشمند ملی / سیف الله ابوترابی افزود: ۵۷ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۸۹ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند.

وی در مورد علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی به دلیل مشکل تامین بدنه کارت است و از آغاز سال ۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و این کارت مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است.

ابوترابی افزود: در حالیکه سازمان ثبت احوال آمادگی صدور دو و نیم میلیون کارت را در ماه دارد و اگر تولید کارت داخل را به موقع داشته باشیم و چاپخانه دولتی به تعهداتش در این زمینه عمل کند و تراشه گذاری هم انجام شود، سازمان ثبت احوال هم آمادگی برای صدور کارت هوشمند ملی به متقاضیان را دارد و تقاضای ما این است که چاپخانه دولتی به تعهدات خود در زمینه تولید بدنه کارت عمل کند و اعتبارات لازم هم در این خصوص تامین شودتا ما هم بتوانیم این تاخیر در صدرو کارت را جبران کنیم.

بیش ۴۶۱ هزار کارت هوشمند تولید داخلی صادر شده است

وی اعلام کرد: تا کنون ۴۶۱ هزار و ۹۶۱ قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخلی صادر و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۶۲ میلیون نفر در کشور واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و سالانه هم تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این افراد اضافه می شوند.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای همه واجدان شرایط صادر شود.

همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، باید به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود.

همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده که باید توسط خود افراد ثبت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟