بازرسی‌ های سختگیرانه‌ در گرمخانه‌ های تهران / چندین مددکار کرونا گرفتند

گرمخانه / «سید مالک حسینی» مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره شرایط گرمخانه‌ های تهران با توجه به شیوع مجدد کرونا گفت: مراقبت‌ها و بازرسی‌ها سختگیرانه‌تر از گذشته در گرمخانه‌ ها در حال انجام است. پروتکل‌هایی که به صورت مشترک با وزارت بهداشت تدوین کردیم، از همان اولین روز شیوع کرونا در حال اعمال است.

به گزارش رکنا، او ادامه داد: از زمانی که کرونا فروکش کرد، اجرای پروتکل‌ها محدود نشد و انجام آن با همان شدت قبل ادامه یافت. سم‌زدایی در مراکز در ابتدا روزی یکبار انجام می‌شد که اکنون به روزانه سه بار رسیده است.

حسینی درخصوص ابتلا به کرونا در گرمخانه‌ ها با بیان اینکه در این مدت آزمایش‌های دوره‌ای از افراد حاضر در گرمخانه‌ها به عمل آمد، تصریح کرد: در دو سری تست کرونا از همه مددکاران و افرادی که در گرمخانه‌ ها مشغول به کار هستند به عمل آمد و تست کرونای چندنفر از مددکاران مثبت شد که با قرنطینه سلامتی خود را به دست آورند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در نیروهای گشت سازمان ۴ نفر از همکاران ما در ابتدای شیوع کرونا علامت‌دار شدند، افزود: اما با استراحت سلامتی خود را به دست آوردند و به گرفتن تست کرونا نرسید. در گشت‌ها، گرمخانه‌ها و بین مددکاران آمار ابتلا تقریبا نزدیک به صفر بوده است و امیدواریم در ادامه نیز به همین شیوه پیش رود و این دوران را که همه کشور درگیر آن هستند، سپری کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا نباید پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برای گرمخانه‌ها اعمال شود، گفت: پروتکل سختگیرانه‌تر معادل قرنطینه کامل است. با توجه به حضور افراد در گرمخانه‌ها که دچار اعتیاد هستند، منع تردد برای این افراد مشکل است، چرا که آنها برای تامین مواد به بیرون می‌روند.

او افزود: برای تامین غذا و سایر مایحتاج و اقلام بهداشتی در گرمخانه‌ها مشکلی نداریم، اما مساله افرادی هستند که اعتیاد دارند و اعمال قوانین سختگیرانه‌تر برای آنها چالش آفرین خواهد شد و این احتمال وجود دارد که دیگر به گرمخانه‌ها مراجعه نکنند. در نتیجه اعمال سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی از جمله تاکید بر شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در فضای گرمخانه‌ها انجام می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه آموزش در گرمخانه‌ها بسیار اثرگذار بوده است، افزود: با آموزش‌هایی که داده‌ایم خوشبختانه از نظر رعایت موارد بهداشتی مشکلی در گرمخانه‌ها نداریم، اما تداوم این وضعیت با توجه به مشکلات بودجه‌ای که با آن روبرو هستیم در آینده برای ما نگران کننده است، چراکه هزینه‌ها بسیار بیشتر از گذشته شده است.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در سال های گذشته در این ایام گرمخانه شبانه‌روزی نداشتیم و گرمخانه‌های فصلی نیز تعطیل بود، اما امسال همه گرمخانه‌ها باز هستند و ۲۰ گرمخانه فعال داریم و شاهد رشد ۴۰ درصدی حضور در گرمخانه‌ها در این ایام هستیم که باعث رشد هزینه‌ها شده است.

حسینی ادامه داد: اینها چالش‌های جدی است که فعلا در حال مدیریت آن هستیم، اگرچه به فکر آینده نیز هستیم، اما از این جهت خیلی تحت فشار قرار داریم، اما تلاش می‌کنیم تا در نگهداشت اجتماعی شهر دچار اخلال نشویم. این روزها شهرداری در نگهداری و ارائه خدمات در گرمخانه‌ ها دست تنهاست و نیازمند حمایت و بهره‌مندی از منابعی هستیم که برای شرایط خاص کرونا در نظر گرفته شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟