۲ هزار سرباز در استان تهران مهارت فرا گرفتند

تهران / سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سه ماهه نخست سال ۹۹ به ۳ هزار ۴۱۳ نفر در ۲۷ مرکز ثابت آموزش دولتی در استان تهران آموزش داده است. همچنین ۹ هزار و ۷۰۳ نفر در بیش از ۵۹۸ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد آموزش دیده اند.

به گزارش رکنا، نکته قابل توجه آن است که ۴۴ کارگاه آموزشی جواز کارگاهی در استان تهران راه اندازی شده است و ۲ هزار و ۶۱۶ نفر نیز درمراکز صنایع، جواز کارگاه‌ها و اصناف خدمات آموزشی دریافت کرده اند. ۲۶۵ کارگاه در جوار پادگان‌ها استان تهران ساماندهی شدند و در سه ماهه ابتدایی سال ۲ هزار و ۲۳۹ سرباز در آن آموزش دیده اند.

گفتنی است؛ از ابتدای سال تا پایان ماه خرداد ۴۲ کارگاه سیار آموزشی راه اندازی شده است و ۶۰۴ نفر در تیم‌های سیار در سه بخش شهری، روستایی و عشایر آموزش‌های مختلف دریافت کرده اند.

با راه اندازی ۱۷ کارگاه در جوار زندان‌های استان تهران ۴۱۸ زندانی مهارت کسب کردند، همچنین ۸ کارگاه آموزشی مشاغل خانگی راه اندازی شد و ۷۳ نفر در حوزه مشاغل خانگی آموزش دیدند.

نکته قابل توجه آن است که با راه اندازی ۵ کارگاه آموزشی ۱۳۴ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از ابتدای سال دارای مهارت‌های مختلفی شدند، همچنین ۲۵۳ نفر کارگر ساختمان در بخش صنعت ساختمان مهارت‌های آموزشی کسب کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟