احتمال تعطیلی واگن سازی تهران جدی است / مترو در تجهیزات عقب مانده

واگن سازی / محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز در مراسم بهره برداری از ۲ رام قطار مترو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه از همه عوامل اضافه شدن 2 رام قطار تشکر می کنم، گفت: با آمدن این 2 رام قطار، یک درصد به ظرفیت قطار عملیاتی مترو اضافه می شود.

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه طی سال های اخیر تلاش های زیادی برای توسعه خطوط جدید مترو انجام گرفته اما ساخت و تامین قطارها متناسب با افزایش طول تونل نبوده، افزود: ۳۰ درصد سرانه قطارها نسبت به طول تونل کاهش دارد و با اینکه تلاش های زیادی در بخش زیرساخت ها انجام شده اما در موضوع تجهیزات به خصوص تجهیزات متحرک دچار عقب ماندگی هستیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه حالا که کرونا مردم را اذیت می کند باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم اما این مسئله نیازمند افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی است، گفت: با اینکه در دهه های اخیر شاهد تصویب مصوبات خوبی در دولت، شهرداری و ... بودیم اما این مصوبات عملیاتی نشده که طبیعتا بخشی از این مشکلات مربوط به دولت و سیستم بانکی و بخشی دیگر مربوط به پیگیری های شهرداری است.

وی گفت: مسئولان می گویند این 2 رام قطار آخرین قطارهای قرارداد سال ۹۷ است و عملا واگن سازی بعد از آن بیکار می شود و می دانید که در کشور چهار شرکت واگن سازی داریم و باید هر چه سریعتر فکری کنیم و قول دولت در خصوص خرید ۶۳۰ واگن عملیاتی شود تا بتوانیم دوباره در واگن سازی کار کنیم.

هاشمی با بیان اینکه تولید قطار ملی کار ارزشمندی است اما باید تلاش کنیم که میزان وابستگی مان به تجهیزات خارجی کم شود، اظهار کرد: امیدوارم در سال جهش تولید و با وجود داشتن کارخانجات واگن سازی مختلف شاهد مراسم افتتاح ده ها رام قطار باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟