نبود مشکل در تامین‌ مکمل‌ های دارویی در خانه‌ های بهداشت

مکمل های دارویی / دکتر تبریزی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت تامین مکمل‌ ها برای گروه‌های سنی هدف است، گفت: مادران باردار، کودکان، سالمندان، میانسالان و... به شکل مرتب علی‌رغم تمام مشکلاتی که تامین و توزیع وجود دارد، تاکنون تامین شده و در مراکز بهداشتی درمانی ما در سراسر کشور و خانه‌های بهداشت وجود دارد.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی در تامین مکمل‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: البته شاید مرکزی به مشکل بخورد اما این مشکل شامل تمام مراکز نیست و تاکنون در تامین مکمل‌ها مشکل اساس نداشتیم. سال گذشته ۳۸۲ میلیارد تومان برای خرید مکمل منابع به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داده شده است و امسال نیز در سه ماهه اول حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته است.

تبریزی ادامه داد: علی‌رغم اینکه مشکلات عدیده‌ای به لحاظ هزینه‌های ناشی از گسترش کووید۱۹ داشتیم اما منابع تامین شده و مکمل‌ها تقریبا در تمام مراکز و خانه‌های بهداشت موجود است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: اینکه مرکزی مکمل کافی نداشته باشد ممکن است به دلیل بروز مشکل در فرایند توزیع باشد. از مردم می خواهم هرگونه مشکلی در حوزه تامین مکمل‌ها مشاهده کردند، این موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند.

وی افزود: تا پیش از طرح تحول سلامت، مکمل‌ ها تنها برای کودکان و مادران باردار داشتیم اما پس از طرح تحول سلامت این طرح گسترش یافت و اکنون برای کودکان، مادران باردار، دانش‌آموزان دبیرستانی و... توزیع مکمل‌ ها را داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟