بازار مبل ایران اولین بازار دوستدار محیط زیست می‌شود

محیط زیست / شهردار منطقه 17 تهران،‌ درباره اجرای طرح کاپ در این منطقه اظهار داشت: مخازن سه‌گانه زباله در مراکز مهم و پر تردد تهران با هدف تحقق برنامه‌های مدیریت شهری جهت کاهش پسماند در حال انجام است.

به گزارش رکنا، محمود کلهری افزود: بسیاری از کشورهای جهان و شهرداری‌های آنها از مخازن سه‌گانه جهت جمع آوری پسماند استفاده می‌کنند که اخیراً در تهران نیز برای نصب این مخازن برنامه‌ریزی شده است.

شهردار منطقه 17 تهران ادامه داد: مناطق جنوبی تهران نیز از این مخازن که به سه رنگ وجود دارد، تجهیز می‌شود و در واقع رنگ سبز برای شیشه، آبی برای کاغذ و مقوا و زرد برای ظروف پلاستیک و فلزات در نظر گرفته شده است،‌همچنین این مخازن دارای کلید هستند و مخازن دیگر درون آنها تعبیه شده است.

کلهری اعلام کرد: در حال حاضر 9 سری سه تایی از این مخازن در اختیار شهرداری قرار گرفته که سه سری آن در بازار مبل یافت‌آباد و یکسری آن در امامزاده حسن (ع) نصب شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بازار مبل ایران یک بازار بین‌المللی و بازار شناخته شده در کشور است اجرای کاپ را از این مرکز آغاز کرده‌ایم و قصد داریم این بازار را به عنوان اولین بازار دوستدار محیط زیست در ایران معرفی کنیم.

شهردار منطقه 17 تهران خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کاپ دست زباله‌گردها از مخازن کوتاه می‌شود و از طرفی دیگر شاهد قرار دادن زباله‌ها در کنار معابر نخواهیم بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟