وضعیت خشکسالی شدید در استان سمنان

خشکسالی / ایرج مصطفوی افزود: مجموع خشکسالی استان سمنان در خرداد ۹۹ به طور میانگین ۲۹ درصد مساحت استان بود.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به خشکسالی ۱۰ ساله استان سمنان به میزان ۸۲ درصد مساحت استان در شاخص SPEI یا استاندارد بارش، تبخیر و تعرق، بیان کرد : در ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال ۲۹ درصد وسعت استان تحت تاثیر خشکسالی، ۲۸ درصد در وضعیت ترسالی و ۴۳ درصد در وضعیت عادی قرار داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: طبق جدول اعلام شده از سوی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران کشور، شهرستان سرخه با ۴۳.۱ درصد بیشترین درصد خشکسالی خرداد ۹۹ را داشت و مساحت خشکسالی این ماه در شهرستان مهدیشهر کمترین میزان در استان و صفر بود.

وی بیان کرد: طبق آمار کشور بیشترین مساحت خشکسالی خرداد ۹۹ در استان سمنان پس از سرخه، به ترتیب شهرستان دامغان با ۴۰.۶ درصد، آرادان با ۴۰ درصد، سمنان با ۳۰.۵ درصد، شاهرود با ۲۸.۲ درصد، میامی با ۱۲.۸ درصد و گرمسار با ۵.۹ درصد مساحتشان ثبت شد.

مصطفوی ادامه داد: بر همین اساس، مهدیشهر با ۹۶.۳ درصد بیشترین مساحت ترسالی استان سمنان در خرداد ۹۹ را به خود اختصاص داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه بیشتر نقاط استان در خرداد ۹۹ در وضعیت خشکسالی متوسط تا بسیار شدید قرار داشت، خاطرنشان کرد: به جز مناطق شمالی استان که در وضعیت متوسط ترسالی بود، وضعیت اکثر مناطق استان سمنان به سمت خشکسالی خفیف تا متوسط تغییر کرد.

تابستان ۹۹ پیش‌بینی می‌شود میانگین دمای هوا بین نیم تا ۲ درجه سانتیگراد نسبت به شاخص بلندمدت در استان سمنان افزایش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟