مت‌آمفتامین  فقیر و غنی نمی شناسد، همه را به بی خانمانی می کشد / توقف اقتصاد خانواده های متمول با اعتیاد

اعتیاد – بزه | به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حجم زیادی از اخبار و مستندات مربوط به اعتیاد، شوربختی زندگی اقشاری را نشان می دهد که در پاتوق ها بسر می برند، تکدی و دزدی و زباله گردی می کنند . اما اعتیاد در بین افراد مرفه نیز شیوع دارد و بر زندگی آنها نیز تاثیر دارد. این تاثیر نامحسوس است .

حبیب بهرامی، فعال اجتماعی در حوزه اعتیاد ، در گفت و گو با رکنا، به صدماتی اشاره می کند که یک فرد متمول و خانواده آنها از اعتیاد می بینند.

شیشه

بهرامی گفت: در اعتیاد، بین افرادی که در شرایط مالی خوبی قرار دارند و افراد فقیر تفاوت فاحشی است. فقر عامل تولیدکننده اعتیاد است اما اعتیاد هم عامل فقر آفرین است. این را بیشتر در جمعیت متمول تر می بینیم. افرادی که در ورطه اعتیاد می افتند، پس نظم شغلی خود را از دست می دهند و بسوی فقر سوق پیدا می کنند. بسیارند افرادی که در تموّل معتاد می شوند و در تموّل هم ادامه می دهند. اما اگر مقایسه کنیم که رشد همان آدم در شرایط غیر اعتیاد با شرایط فعلی اش چه است، میبینیم که سرمایه او چه می توانست باشد و چه شد. ممکن است سرمایه اش جور او را بکشد و او را به کارتونخوابی نکشاند، اما استفاده از مواد مخد نگاه فرد را از جنبه های اقتصادی زندگی اش منحرف می کند.


اعتیاد اقتصاد خانواده های متمول را متوقف می کند

وی در ادامه تشریح کرد: بسیاری از افراد متمول که به اعتیاد مبتلا می شوند، فعالیت های اقتصادی خود را به خدمت مصرف موادشان در می آورند. بطور مثال، یک فرد چند ملیارد تومان از پول خود را به تاجری می سپارد که ماهانه به او سود بدهد. اینگونه از فعالیت اقتصادی رها می شود و آن سود هم به راحتی می تواند هزینه زندگی و مواد او را پوشش دهد. اما اگر ده سال بعد به زندگی او نگاه کنیم خواهیم دید که در همان سطح باقی مانده است و اقتصادش ایستاده است.


آسیب مت آمفتامین ( شیشه ) محدود به قشر خاصی نیست

این فعال اجتماعی حوزه اعتیاد، بیان کرد: نوع ماده مخدر بسیار تاثیر گذار است. فرد متمولی که به تریاک و مواد مشابه معتاد می شود، بسیار متفاوت است با همان فرد اگر به مواد مت آمفتامین مبتلا شود. چرا که تریاک می تواند فعالیت شغلی ان فرد را ایستا کند و او را به منجلاب و بی خانمانی نمی کشاند. نهایتا همان افت اقتصادی است رخ می دهد که گفتیم. شیشه یا متآمفتامین استثنا است.با این استثنا هر سرنوشتی محتمل است. هر نوع جرائمی و خشونتی هم ممکن است که باز مربوط به قشر نمی شود.

وی در پایان گفت : شیشه می تواند همان فرد متمول و سرمایه دار را هم به خیابان و کارتونخوابی بکشاند. چرا که شیشه تنها یک مواد مخدر نیست و افراد را به سمت سایکوز ( جنون) می کشاند. بنابراین این امکان بوجود می آید که هر چیز دارد را نابود کند. زیرا توانائی عقلی فرد از بین می رود. این مورد خاص ربطی به فقیر و غنی ندارد. زندگی فرد از هم می پاشد. نه به خاطر اعتیاد بلکه به خاطر جنون حاصل از مصرف مت آمفیتامین.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟