کنترل آبیاری محصولات کشاورزی با "فاضلاب خام"

فاضلاب / کنترل آبیاری مزارع و باغات کشاورزی برای محصولات به ویژه برای 8 محصول کشاورزی پر مصرف، طبق برنامه راهبردی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تبیین شد.

به گزارش رکنا، در این نشست، تاکید بر تشدید بازدید از وضعیت آبیاری سطوح زیرکشت و باغات فاضلاب از طریق پایش های ادواری بویژه برای 8 محصول هدف کشاورزی منظور گردید.

آنالیز باقیمانده آلاینده ها در محصولات کشاورزی

گزارش اقدامات استانی در زمینه رفع مشکل آبیاری مزارع با فاضلاب خام ارائه شد و تعیین اولویت های استانی، سنجش و هماهنگی جهت آنالیز باقیمانده آلاینده ها در محصول کشاورزی، آب و خاک صورت گرفت.

همچنین، هم افزایی برنامه محصول گواهی شده وزارت جهاد کشاورزی، برنامه جامع ایمنی فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت و مصوبات شورای سیاستگذاری آب کشور وزارت نیرو در این برنامه راهبردی دیده شده است.

گفتنی است، این نشست با ریاست دکتر علی دل پیشه، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، گروه سیاست حکمرانی برای سلامت دبیرخانه و با حضور نمایندگان دستگاه ها، وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، مرکز سلامت و محیط و کار، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، دفتر بهبود تغذیه جامعه، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه، و سازمان غذا و دارو؛ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟