امضای تفاهم‌ نامه "هر کارخانه، یک مدرسه" در میبد

مدرسه / مهراله رخشانی‌مهر در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه «هرکارخانه یک مدرسه» که با افتتاح "دبستان پسرانه یاس سرام" در شهرستان میبد آغاز شد، ضمن قدردانی از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش و شاه‌کلید برنامه زیر نظام فضا و تجهیزات هویت بخشی به فضاهای معماری است،‌ بیان کرد:‌ معماری ایرانی - اسلامی مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

به گزارش رکنا، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در تلاش هستیم تا مدارس بزرگ بسازیم و باید توجه کنیم که مدرسه بزرگ الزاما مدرسه باکلاس درس بزرگ نیست، بلکه مدرسه‌ای باکلاس‌های استاندارد همراه با نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، سالن ورزشی و سالن اجتماعات بوده که با رویکرد معماری سبز و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه آسیب دیدند که همه این مدارس در لیست مدارس تخریب و بازسازی بودند،‌گفت:‌ مدارسی که طی چند سال گذشته ساخته شدند هیچ‌کدام آسیب ندیدند؛ ‌درواقع از زمانی که موضوع ساخت مدارس به‌صورت فنی و یکی از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در چارچوب برنامه‌ریزی دنبال شد،‌ بناهای آموزشی استانداردی بنا کردیم.

اشتغال 2 هزار نفر در هرکدام از این مدارس

رخشانی‌مهر افزود: در هرکدام از این مدارس حدود ۲ هزار نفر مشغول به کار می‌شود و نمونه‌های ازاین‌دست مدارس در دست اجرا داریم که برخی از آن‌ها مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مجمع خیرین، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش‌وپرورش استان یزد خواست که در میبد با توجه به ظرفیتی که دارد به‌صورت مشارکتی در ساخت مدارس بزرگ اقدام تا الگوی بر ای سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های زیر نظام فضا و تجهیزات وزارت آموزش‌وپرورش و نوسازی تنوع بخشیدن به منابع درآمدی است و تأکید بر این است خیرین مدرسه‌ساز تقویت شود و افراد بیشتری را به این موضوع درگیر کنیم بر همین اساس طرح آجر به آجر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

رخشانی‌مهر همچنین به موضوع تفاهم‌نامه «هر شرکت و کارخانه یک مدرسه» اشاره کرد و گفت:‌ در این تفاهم‌نامه قرار شد به مدت ۱۰ سال ۱۰۰ مدرسه در شهرستان میبد ساخته شود..

گفتنی است؛ مدرسه یاس سرام با همت و مشارکت شرکت کاشی یاس سرام در میبد با زیربنای۲۲۰۰ مترمربع و در زمینی به متراژ ۷۰۰۰ مترمربع مورد بهره برداری قرار گرفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟