توافق فوری شهرداری با ارتش برای ساخت و سازهای پادگان 06/ صف آرایی رئیس شورای شهر و شهرداری مقابل اعضای شورای شهر

پادگان 06/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سال هاست که ارتش و شهرداری درباره بوستان شدن پادگان 06 مذاکره می کنند. اعضای شورای شهر دوره چهارم اعلام کردند که خواسته ارتش به منفعت شهر نیست و این مذاکرات به نتیجه ای نرسید تا اصلاح طلبان در دوره پنجم به شورای شهر تهران قدم گذاشتند و در سال سوم فعالیت خود این مذاکرات را به نتیجه رساندند. طبق قرار شهرداری 35هکتار از این پادگان را تبدیل به بوستان می کند و 15هکتار مابقی را ارتش می سازد. این ساخت و سازها که با کاربری مسکونی، هتل، اداری و تجاری انجام خواهد شد مورد اعتراض برخی از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و آنها این ساخت و سازهای ارتش را به ضرر شهر می دانستند و به سود سازنده آن.

صبح امروز یکشنبه 22تیرماه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که ارتش عقب نشینی کرده است. اما پس از اتمام جلسه شورای شهر درباره منتفی شدن تفاهم ارتش و شهرداری در تبدیل پادگان 06 به بوستان حرف خود را تغییر داده و گفت: زمانی که تفاهم‌نامه 06 مطرح شد برخی از اعضای شورای شهر تهران این حرکت را درست ندانستند، و اعلام کردند چرا بیش از 600 هزار متر در این پادگان بارگذاری می‌شود در حالیکه پهنه این پادگان S بود و سوء تفاهم به وجود آمد. پیروز حناچی، شهردار تهران نیز به اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد: "چون در مدیریت شهری اختلاف وجود دارد و ارتش دیده است که دارد مورد سوال قرار می‌گیرد و کار مناسب تبدیل به ضدارزش شده کمتر موضوع را دنبال می‌کند." این پروژه‌ها برد – برد است و وقتی یک طرف احساس خطر می‌کند پایش را عقب می‌کشد. من نمی‌گویم موضوع کاملا منتفی شده اما حس پیگیری جدی نداریم. این موضوع مثل ازدواج است و اگر یک طرف احساس غبن کند پایش را عقب می‌کشد که نازش را بکشند و حالا هم اینطور شده است. البته من نمی‌گویم که ارتش ناز می‌کند.

توافق پادگان 06 منتفی نشده است

از سوی دیگر غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شورای شهر تهران در توئیتر خود نوشت: "این که گفته می شود توافق پادگان 06 منتفی شده است صحت نداد و اکنون شهرداری و ارتش در عالی ترین سطح در حال گفتگو برای اجرای فوری توافق با در نظر گرفتن نظارت اعضای شورای شهر تهران هستند."

گفتنی است؛ غلامحسین محمدی در حالی از توافق فوری خبر می دهد که محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا اعلام کرده بود که عجله برای این ساخت و سازها جای تامل دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 585623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟