مرگ روزانه 70 نفر در تهران در اثر ابتلا به کرونا / عضو شورای شهر خبر داد

کرونا/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر در تذکری در خصوص عدم برقراری محدودیت های کرونایی گفت: با بستری بیش از ۶۰۰ بیمار جدید کرونایی و فوت 70 نفر بصورت میانگین در یک روز ، شرایط بحرانی پیک دوم کرونا در تهران کاملا مشهود است. عدم پیش بینی سازوکار اجرایی روشن برنحوه عملیاتی نمودن «مصوبه اجباری شدن ماسک در محل های پرتردد» نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور با جمعیتی بالغ بر ده میلیون نفر در روز، متراکم ترین شهر ایران به شمار می‌رود، آمارها نشان می دهد قریب به ۵۰درصد مردم تهران برای حضور در محل کار و ۲۵درصد برای خرید روزانه از منزل خارج می شوند. با توجه به اینکه رعایت فاصله‌اجتماعی به دلیل تراکم بالای جمعیت در پایتخت غیرممکن است،مداخله جدی تردستگاههای مسئول کاملا احساس می شود.

وی افزود: بی تردید کارگزاران نظام و در راس آن اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت شرعی و قانونی در قبال صیانت از جان یکایک شهروندان را برعهده دارند. با این حال علی رغم قرار گرفتن بیش از ۱۸ استان در وضعیت هشدار قرمز کماکان شرایط به نوعی مدیریت می شود که گویی در شرایط پسا کرونا قرار گرفته ایم و صرفا بر استفاده شهروندان از ماسک به عنوان ابتدایی ترین و ساده ترین راه حل تاکید میگردد. حتی اجازه کوچکترین تصمیم گیری در سطح محلی داده نمیشود که این امر با توجه به بحرانی بودن شرایط و لزوم اتخاذ تصمیمات در اسرع وقت، یقینا در بروز جدی بحران بدین شکل موثر بوده است. قرار گیری ایران در جمع سه کشور دارای بالاترین تلفات ناشی از ویروس کرونا طی یک هفته گذشته نیز خود گواهی بر این موضوع است. لذا از جایگاه نماینده مردم پایتخت به رییس محترم ستاد ملی مقابله با کرونا تذکر میدهم نسبت به اعمال محدودیت های شدید در آمد و شد غیرضرور، جلوگیری از تجمعات ، اجباری شدن دور کاری کارکنان بخش های دولتی و عمومی وفعالیت مشاغل و رسته های تامین کننده خدمات در قالب مجازی اقدام نموده و اجازه اعمال محدودیت ها لااقل تا سقف مشخصی را به سطوح محلی تفویض نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 585452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟