90 درصد از بودجه حفاظت از جنگل ها صرف هزینه های جاری می شود

فرزاد آذریان، نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها، گفت: شما آگاه هستید که رشته کوه زاگرس با طبیعت منحصر به فردش یکی از حیاتی ترین سرمایه‌های کشور است که از آغاز این سرزمین، چون میراثی به جا مانده است.

به گزارش رکنا، عضو شورای عالی استان‌ها افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب این رشته کوه شکل گرفته است که دارای غنی‌ترین محیط زیست و حیات وحش است.

آذریان ادامه داد: جنگل‌های بلوط شکوه بی همتایی دارند و در رشته کوه زاگرس جلوه‌ای دو‌چندان دارد که متاسفانه برخی از افراد به اهمیت آن پی نبردند، اما باید گفت نابودی این جنگل‌ها فاجعه‌ای اسفناک است.

او بیان کرد: در چند سال گذشته جنگل‌های بلوط بار‌ها طعمه حریق شد و در این حوادث مردم با دست خالی و با شاخه های‌تر درختان بلوط به اطفا حریق پرداختند.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: نبود امکانات کافی در بخش اطفا حریق موجب خسارات جانی و مالی بسیاری شد و باید گفت حفظ جنگل‌ها از وظایف دولت است و امروز شاهد هستیم در ادوار گذشته با رها شدن وضعیت جنگل‌ها به حال خود آسیب‌های بسیاری به سرمایه‌های ملی وارد شده است.

آذریان ادامه داد: تنها ده درصد از بودجه جنگل‌ها صرف نگهداری این منابع طبیعی شده و 90 درصد آن صرف امور جاری شده است که این خود جای تاسف دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 584772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟