هزینه ساخت هر کیلومتر مترو 226 میلیاردتومان

مترو / به گزارش رکنا: شهربانو امانی در بازدید اعضای کمیسیون عمران  از کارگاه خط ۷ مترو  و توسعه خط ۱۰ مترو قرار گفت:  در حال حاضر سرمایه‎گذاری خوب و قابل توجهی در زمینه پهنه های   TODصورت گرفته هرچند که دولت در خصوص سهم خود در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی کوتاهی نموده و فقط 25 درصد آن را پرداخت کرده است. 

وی ادامه داد: درست است که مشکلات اقتصادی امروز کشور دامن‎گیر دولت شده است، اما عزم و اراده لازم برای بهره‎مندی و بهره‎برداری از این سرمایه عظیم (توسعه حمل و نقل عمومی)، نیاز به توجه ویژه دارد. 
امانی گفت: اگر چنان‎چه 12 هزار ملیارد تومان اعتبار به مترو تزریق شود می‎شود از 53 کیلومتر مترو  بهره‎برداری کرد،  بسیاری از ایستگاه‎ها با تجهیزات می‎تواند در اختیار و بهره‎برداری مردم قرار بگیرد،  بویژه در این شرایط کرونا که نیاز است  از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‎شود فاصله‎گذاری اجتماعی را با کم کردن سرفاصله‎های قطارها و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو  و  اتوبوس کارا تر کرد. با این حال عزم و اراده‎ای که باید وجود داشته باشد از حیث روی کاغذ بودن به حد کافی این اجازه را می‎دهد، اما نیازست یک اراده و همگرایی میان مدیریت شهری و دولت  به وجود بیاید. 
امانی در ادامه با اشاره به  شروع به‎کار خط 10 مترو گفت:  در طرح تفصیلی منطقه 22 روی این موضوع که در این منطقه می توان توسعه خطوط مترو (خط10) با الگوی پهنه های TOD تاکید شده است با شروع به کار احداث این خط می توان تغییر رویکرد شورای جدید را در توسعه شهری اجرایی کرد.
وی ادامه داد: به عقیده من  با این عزم و اراده که شورا و کمیسیون عمران  و شهرداران مناطق تهران دارند، به زودی شروع عمیلیات احداث خط 10 مترو را در همین دوره پنجم  شاهد خواهیم بود.
شهربانو امانی یادآور شد: اجرای پهنه های TOD از خرداد 96 در دستور کار شورا بود، رویکردی که در توسعه شهری در جهان نیز مورد استفاده است و خوشبختانه شورا و شهرداری بر اجرای این امر تاکید دارند و  این طرح درواقع اجرایی کردن احکام برنامه و بودجه سنواتی است.

 

کدخبر: 582241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟