راه اندازی 14 دستگاه باران و آب سنج تا پایان شهریورماه

آبهای سطحی/ به گزارش رکنا، حبیب پوش پارس در خصوص نحوه راه اندازی شبکه پایش کمی و کیفی آبهای سطحی شهر تهران سخن می گفت، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران براساس برنامه پنج ساله سوم مدیریت شهری مکلف است تا با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و وزارت نیرو، شبکه پایش کمی و کیفی آبهای سطحی را راه اندازی کند. به همین منظور شرکت خاکریزآب به نمایندگی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و براساس سند جامع مدیریت آبهای سطحی، راه اندازی این شبکه حیاتی را راهبری خواهد کرد.

وی با اشاره مالکیت حقوقی وزارت نیرو بر آبهای سطحی شهر تهران، از برگزاری جلسات مستمر با شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد و گفت: بنا بر تقسیم کار انجام شده در این زمینه، وزارت نیرو مسئول توسعه شبکه پایش کیفی آبهای سطحی شده است و تفاهم نامه ای که در این خصوص تنظیم شده در مرداد ماه سال جاری به امضا خواهد رسید.

ارزیابی فنی و کیفی

پوش پارس با بیان آنکه راه اندازی شبکه پایش کمی آبهای سطحی شهر تهران با تکیه بر توانمندی شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی صورت می پذیرد، افزود: تحقق اهداف فنی و تخصصی، مدیریت بهینه در منابع مالی و نیز کمک به جهش تولید از مهمترین مواردی است که در این زمینه پیگیری خواهد شد.

به گفته وی در گام نخست، نصب و راه اندازی تجهیزات آب سنج و باران سنج شبکه پایش کمی در ۱۴ نقطه از حوضه آبریز شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است و ضمن انتخاب دانشگاه امیرکبیر به عنوان مدیر طرح، جلساتی جهت ارزیابی فنی و کیفی تولیدات شرکت های دانش بنیان برگزار شده است.

پایش کمی آب های سطحی

مدیرعامل شرکت خاکریز آب در خصوص زمان بندی اجرای طرح گفت: عملیات نصب ده دستگاه باران سنج تا پایان مردادماه و چهار دستگاه آب سنج تا پایان شهریورماه امسال برنامه ریزی شده است تا به این ترتیب فاز نخست راه اندازی شبکه پایش کمی آبهای سطحی به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه استقرار شبکه مذکور، گامی مهم در جهت تغییر رویکردهای سنتی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی است، ابراز امیدواری کرد تا نحوه نگهداشت و مدیریت شبکه آبهای سطحی و سیلابی شهر تهران با بهره مندی از فناوری های نوین، متحول شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 582028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟