مسابقه برای نپرداختن حقوق کارگران / کارگر شرکت نفتی قربانی بی تدبیری مسئولان

به گزارش رکنا، از خوزستان، قربان درویشی گفت: متأسفانه در استان خوزستان رقابت بین پیمانکاران بخصوص در شهرداری‌ها برای عدم پرداخت به‌موقع مطالبات کارگران به وجود آمده و به سایر بخش‌های دیگر نیز سرایت کرده است.

درویشی، عدم توانایی مالی بخش خصوصی را یکی از دلایل بروز این مشکل عنوان نمود و گفت: پیمانکارانی که وارد کار می‌شوند، باید حداقل توانایی پرداخت ۷ ماه حقوق و بیمه‌ی کارگران را داشته باشند تا اگر با کارفرما دچار مشکل مالی شدند، دودش به چشم کارگر نرود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سازوکاری برای این مشکل در نظر بگیرد تا من‌بعد شرکت‌هایی که بنیه‌ی مالی ندارند، نتوانند وارد مناقصات شوند. باید به پیشینه‌ی بخش خصوصی توجه شود تا اگر شرکتی در سابقه‌ی خود عدم توانایی حقوق کارگران را داشته، فرصت شرکت در مناقصات به آن داده نشود.

قوه قضائیه مقصران خودکشی کارگران را مجازات کند

وی وزارت و ادارات کل کار را مرجع اصلی نظارت و تائید صلاحیت پیمانکاران و شرکت‌ها دانست و بیان داشت: متأسفانه عدم نظارت دقیق بر توانایی این شرکت‌ها، مشکلات عدیده‌ای را برای کارگران، دولت و جامعه به وجود آورده که این مشکل را می‌توان با گذاشتن فیلتر و بالا بردن نظارت دستگاه‌های متولی، برطرف نمود.

وی ضمن تسلیت به خانواده روشنی مقدم، کارگر شرکت نفتی نظم آفرینان ایمان دشت آزادگان، افزود: وی قربانی بی‌تدبیری و عدم نظارت مسئولین نفتی منطقه گردیده است و باید پاسخگوی خون این کارگر باشند. دولتی که قادر به هدایت و نظارت بر یک پیمانکار نیست چگونه حرف خصوصی‌سازی میزند؟ تقاضای ما این است که قوه قضاییه به موضوع مرگ این کارگر ورود کرده و مقصرین را مجازات نماید.

مشکلات خانواده های کارگران

درویشی در پایان بیان داشت: تمام کارفرمایان باید تلاش کنند تا فشار اقتصادی بر کارگران کاهش یابد، متأسفانه اقدام به خودکشی این کارگر، ناشی از مشکلات اقتصادی و فشارهای زندگی بوده که البته با این اقدام، مشکلی از بازماندگان وی حل نمی‌شود و بنده از کارگران عزیز می‌خواهم از طریق قانونی پیگیر مطالباتشان باشند زیرا چنین اقدامات ناراحت کننده‌ای، خانواده آنان را با مشکلات بیشتری روبرو می‌نماید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟