رئیس جدید تسهیلات جهانی محیط زیست انتخاب شد

به گزارش رکنا، فرآیند انتخابات مدیر اجرایی جدید این تسهیلات از شش ماه پیش آغاز و با بررسی درخواست 106 داوطلب از سراسر جهان با سوابق مرتبط منجر به انتخاب سه گزینه نهایی (دو کاندید از کشورهای توسعه یافته و یک نفر از کشور درحال توسعه ) شد و در نهایت طی دو روز نشست مجازی اعضای شورای این صندوق بین المللی طی هفته گذشته آقای رودریگوئز انتخاب و در پنجاه و هفتمین نشست شورای جف که در تاریخ 13 و 14 خردادماه سالجاری برگزار شد، به طور رسمی معرفی شد.

بر این اساس از سوی رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها به عنوان عضو شورا و مرجع صلاحیت دار تسهیلات فوق الذکر، پیام تبریکی به عنوان وزیر محیط زیست و انرژی کاستاریکا و مدیر اجرایی و رئیس جدید تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) ارسال شد که ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان، در بخشی از این پیام آمده است :

" جمهوری اسلامی ایران از جمله معدود کشورهایی است که دارای تنوع اقلیمی و زیستی گسترده ای می باشد اما این اقلیم و محیط زیست از تأثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی ، گرمایش زمین و ... در امان نبوده و دچار آسیب های بزرگی، از جمله تغییر الگوهای آب و هوایی، خشکسالی، از بین رفتن تالابها، آتش سوزی مراتع و جنگلها، کاهش جمعیت حیات وحش و افزایش آلودگی های محیطی شده است.

بی شک برای مقابله با اثرات بلندمدت و فرامرزی آسیب به محیط زیست، لزوم افزایش مشارکت بین المللی محسوس تر گردیده و ضرورت دارد در این راستا کشورها و سازمان های بین المللی بدون در نظرگیری مرزهای سیاسی نسبت به رفع این چالشها کمک نمایند.

امیدوارم تسهیلات جهانی محیط زیست با ریاست و هدایت جنابعالی، جهش بزرگی در کمک به کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته با رعایت عدالت و احترام به حق داشتن محیط زیست مطلوب برای همه مردمان دنیا، فارغ از تحریم ها و ملاحظات سیاسی شاهد باشد. "

گفتنی است، خانم نائوکو ایشی با تابعیت ژاپنی، مدیر اجرایی و رئیس کنونی این تسهیلات از سال 2012 تا کنون به مدت دو دوره متوالی چهارساله عهده دار این پست بوده که ابتدای جولای 2020 ماموریت ایشان به پایان رسیده و آقای کارلوس مانوئل رودریگوئز کار خود را آغاز خواهد کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 574053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟