تصویب بیست و هفتمین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

به گزارش رکنا، این‌سند با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و اقبال عباسی استاندار، در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه شورای برنامه ‌ریزی استان که با هدف رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان چهارمحال و بختیاری و به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید براینکه عدالت در تمام عرصه‌ها همواره مورد تاکید اسلام، قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) بوده، گفت: هدف اصلی این سند ارتقاء جایگاه زنان و خانواده و کاهش آسیب‌ها و دردهای جامعه است.

ابتکار افزود: چهارمحال و بختیاری بیست و هفتمین استانی است که سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در آن مصوب می شود و امید است تا پایان دولت تدبیر و امید، جشن رونمایی کلی از سند ارتقاء جایگاه زنان در سطح کشور برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تاب آوری اجتماعی، زمینه ساز کاهش اختلالات رفتاری می‌شود، افزود: طرح ملی ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در ۹۵۰ نقطه کشور اجرا شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه تاکید کرد: مهارت‌های ارتباطی باید در خانواده‌ها گسترش یابد و می بایست در جهت کاهش اختلالات رفتاری در جامعه تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

ابتکار با اشاره به قتل رومینا اشرفی دختر نوجوان گیلانی، گفت: این یک واقعه دردناک است و رئیس جمهور در این خصوص دستور پیگیری داده است و لایحه تأمین امنیت زنان در برابرخشونت، با دستور ایشان و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح توان افزایی زنان سرپرست خانوار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاوزی اشاره کرد و گفت: در این برنامه اقدام به ایجاد تعاونی برای توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار می شود و در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای استان چهارمحال و بختیاری در این بخش منظور شده است.

معاون رییس جمهور به برگزاری جشنواره زن و علم و حمایت از توانمندی دانشجویان و دختران در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: برندسازی محصولات کشاورزی زنان روستایی و عشایر، از دیگر برنامه‌های امور زنان و خانواده با همکاری وزارت جهاد کشاورزی است.

ابتکار در ادامه راه‌اندازی تعاونی‌های زنان شهری و روستایی و حمایت از این تعاونی‌ها، استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان برای اجرای طرح مهارت ارتباطی و طرح ملی گفت وگوی خانواده را از دیگر طرح‌های در دست اجرا، در حوزه زنان و خانواده دانست و تصریح کرد: طرح ملی ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در مناطق آسیب پذیر چهارمحال و بختیاری نیز اجرا شده که می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 572893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟