آقامحمدی : لزوم شفافیت مالی در هلال احمر
حجم ویدیو: 12.00M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، "کارگروه ارزیابی فرصت های مدیریت کرونا" با حضور کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر و آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کارشناسان مربوطه در وزارت کشور برگزار شد. کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در این نشست اقدامات هلال احمر را تشریح کرده و گفت: در دوران شیوع کرونا بحث غربالگری را انجام دادیم و بیش از 21میلیون نفر و 7.5میلیون خودرو مورد غربالگری قرار گرفتند و 14هزار نفر که تست آنها مثبت بود، به مراکز درمانی ارجاع شدند. بیش از 530میلیارد ریال کمک غیر نقدی و بیش از 350میلیارد ریال کمک های نقدی هلال احمر بود.

توزیع 300هزار بسته غذایی در مناطق محروم

وضعیت انبارهای ما خوب نیست چون در چند ماه گذشته مشکلات بسیاری رخ داد.۶پایگاه برای تهران داریم که اگر بحرانی پیش آمد این پایگاه ها کمک کنند. در چند روز اخیر در کنار این که هر محل آموزش داده شود باید این پایگاه ها و شارژ انبارها اقدام کنیم. بر حسب دستور مقام معظم رهبری ۳۰۰ هزار بسته غذایی در مناطق محروم توزیع کردیم. هر بسته به قیمت ۳۰۰ هزار تومان بود. امسال ۲۵استان درگیر سیل بودند و امدادرسانی ها انجام شد.

اختصاص 300میلیارد تومان به هلال احمر

حوادث پی در پی که در کشور رخ داد باعث شد انبارهای ما خالی شود و موجودی انبارها به کمترین مقدار برسد. موجود انبارها ضعیف است. موجودی انبار باید برابر 2درصد جمعیت منطقه باشد در حالی که بعضی از این مناطق کشور این عدد کمتر از یک دهم درصد است. حدودا 1900میلیارد تومان برای شارژ انبارها و تجهیزات نیاز داریم و قرار است ظرف چند روز آینده 300میلیارد تومان به هلال احمر تخصیص دهند.

بستن حساب افرادی که کمک های مردمی جمع آوری می کردند

در حادثه زلزله کرمانشاه عملکرد خیریه ها و افراد خاص کمک ها را جمع آوری کردند اما مشکلاتی داشتیم. اما جمع آوری کمک ها را به هلال احمر سپردند. هلال احمر در این مدت برای 44موسسه که خواهان جمع آوری کمک بودند مجوز صادر کرده است و دادستانی حساب تمام افرادی که اقدام به افتتاح حساب و جمع آوری کمک کرده بودند را مسدود کرد.

راه اندازی خانه های هلال احمر

همتی اعلام کرد: 40هزار خانه هلال احمر در شهرهای مختلف راه اندازی خواهد شد. داوطلبان هلال احمر اولین امدادگرانی هستند که در حوادث حاضر می شوند. این خانه های هلال احمر می تواند فاصله زمانی رسیدن داوطلبان به حوادث را کاهش دهد.

هلال احمر از سیستم آموزشی شاد استفاده کند

پس از آن آقامحمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: هلال احمر قبل از حادثه باید آماده بوده و امر پیشگیری را مورد توجه قرار دهد. آموزش هایی توسط هلال احمر ارائه شود مردم بدانند در اگر زلزله شدیدی آمد باید در ساعات اولیه به خودشان کمک کنند. سیستم آموزشی «شاد» می تواند راهی برای آموزش دانش آموزان باشد و به آنها گواهینامه اعطا شود. این گواهینامه ها باید بین المللی شود که علاوه بر اعتبار در کشورهای دیگر می تواند، برای دانش آموزان جذاب باشد.

کارگران شهرهای صنعتی آموزش ببینند

وی تاکید کرد: ۸.۵میلیون سالمند در ایران داریم که باید به آنها توجه کرد و هلال احمر باید نگاه ویژه ای به آموزش آنها داشته باشد.

آقامحمدی افزود: به در شهرک های صنعتی ۸۷۶هزار کارگر بیمه شده در این شهرک ها وجود دارد و باید آموزش ببینند.

لباس های هلال احمر را جذاب کنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لباس و ژست باید توجه بیشتری بکنید تا جوانان جذب آن شوند. کارهای سخت باید با ویژگی لباس جذاب شود. مثل خلبانی که بسیار سخت است اما لباس خلبانی این سختی ها را جذاب می کند.

آقامحمدی تاکید کرد: بیلانی از کمک های مالی به هلال احمر بدهید و تراز مالی هلال در این مورد را منتشر کنید. اگر کرونا برود وزارت بهداشت رفته است اما اگر کرونا برود هلال اهمر همچنان پررنگ می ماند. به نظرم در تجربه کرونا باید شغل و سلامت با هم توامان باشد. جامعه ما اکثرا به زندگی روزمره وابسته اند. یعنی مردم با فاصله گذاری چطور شغل خودشان را نگه دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 572711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟