آرایشگرها در دوره کرونا به خانه مشتریان می رفتند / برگزاری عروسی ها به جای تالارها در خانه ها / فراموش شدن مسئولیت های شهروندی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 10خرداد تمام کارمندان فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. کارمندانی که گفته می شد تاکنون یک سوم آنها به محل کار خود می رفتند. حالا قرار است دوباره همه کنار هم کار کنند اما با رعایت پروتکل های بهداشتی. نظارت بر این پروتکل ها چگونه است؟

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: باید تمهیداتی در نظر بگیریم که قابل اجرا باشد. اگر کارگر در کارگاه های صنعتی سرپوشیده مجبور است پشت دستگاه باشد باید از سیستم تهویه خوب استفاده شود یا فاصله بین دستگاه ها افزایش یابد.

مدارس و دانشگاه ها نیز پروتکل های خاص دارد. با توجه به زیرساخت های کلاسی برگزار نشود و به شکل الکترونیک برگزار شود. به عنوان مکلاسی که 30 دانشجو یا دانش آموز دارد باید ساعت کلاس و تعداد دانش آموزان کاهش یابد. مثلا اگر کلاس 3 ساعته است به 3 کلاس یکساعته با 10 دانشجو یا دانش آموزان و با رعایت فاصله گذاری برگزار شود.

بهترین ناظر خود مردم هستند و تمام آن به مسئولیت شهروندی برمی گردد. یک دوره ای فعالیت آرایشگاه ها ممنوع بود اما اخباری داشتیم که آرایشگران داخل منزل مشتریان خود می رفت. این نظارت سیستم بازرسی به نوعی سخت و منتفی است. وقتی می گوییم تالارهای پذیرایی مراسم برگزار نکنند و از تجمع پیشگیری شود. اما ممکن است این مراسم ها به ویژه مراسم عزا در خانه ها برگزار شود. طبیعتا سیستم بازرسی ما با محدودیت روبرو هستند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 571349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟