کرونا خبر / فعالیت رستوران ها و قهوه خانه ها آزاد شد / بدون عرضه مواد دخانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت امروز ششم خرداد ماه اعلام کرد : فعالیت رستوران ها و قهوه خانه ها آزاد است.

وی تاکید داشت : بازگشایی این مراکز در حالی آزاد شده است که عرضه مواد دخانی در رستوران ها و قهوه خانه ها همچنان ممنوع است.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه محدودیت هایی در واحدهای صنفی کاهش پیدا کرده است افزود : رستوران ها که تا قبل از این مصوبه فقط می توانستند توزیع غذای بیرون بر داشته باشند، از امروز امکان پذیرش مشتری را خواهند داشت. اما پذیرش خاصی است که رعایت فاصله بین مشتری هاست.

دریافت وجه نقد ممنوع

فرهادی چنین توضیح داد :یعنی میز مشتری طوری چیدمان شود که فاصله حداقل یک متری تا دو متری رعایت شود. ممکن است 50درصد ظرفیت رستوران ها کاهش یابد. دریافت وجه نقد کماکان ممنوع است و رعایت کارکنان شدیدتر باید انجام شود و استفاده از ماسک و دستکش برای افرادی که غذا سرو می کنند اجباری است.

استفاده از ادویه جات یکبار مصرف/ گندزدایی فراموش نشود

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد : ادویه جات، فلفل یکبار مصرف روی میزها قرار گیرد. زمانی که مشتری میز و صندلی را ترک می کند حتما باید فرآیند گندزایی انجام شود. کماکان تالارهای پذیرایی برای مراسم های مختلف ممنوع است و اجازه فعالیت ندارند ولی می توانند به شکل رستوران فعالیت کنند. ماساژ، استخر و سونا تعطیل خواهد بود.

جمع آوری چادر و مهر و تسبیح از اماکن مذهبی

فرهادی - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد:طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اماکن مذهبی باز است اما مردم زیاد نباید در زیارتگاه ها بمانند.

فرهادی تاکید داشت :کلیه لوازم شخصی مانند مهر، تسبیح، چادر، سجاده و... را باید به همراه داشته باشند. تمام این موارد در اماکن مقدس جمع آوری شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟