بودجه 100 میلیارد تومانی برای اجرای پروتکل مبارزه با کرونا در مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید حامد برکاتی، مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراقبین سلامت و بهورزان بحث های آموزشی را در مدارس ارائه می کنند و به سرویس های بهداشتی و بوفه های مدارس سرکشی می کنند و اگر نیاز باشد موارد را گزارش می دهند.

سید حامد برکاتی گفت: موضوعی که حتما لازم هست و آموزش و پرورش نیازمند کمک است و در این زمینه ضعف داریم، این است که مدارس پرجمعیت حتما باید یک مراقب سلامت و در مدرسه کم جمعیت یک مراقب سلامت داشته باشد. متاسفانه مجوزهای استخدام برای مراقبین سلامت وجود ندارد. مراقبین سلامت شاید بیشتر از نصف مدارس را پوشش نمی دهند. در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش از مجوزهای خالی مانده سال های قبل برنامه تندرستی و سلامت استفاده کند تا این مشکل رفع شود.

سید حامد برکاتی با بیان این که در کرونا دستورالعمل های سختگیرانه ای تدوین شد، افزود: سازمان برنامه و بودجه و ستاد ملی مبارزه با کرونا بودجه ای حدود 100میلیارد تومان به مدارس و آموزش و پرورش تخصیص داده است. این بودجه نزدیک به 7برابر بودجه سنواتی سلامت و تندرستی مدارس است. البته انتظار نمی رود تا برگزاری امتحانات در مدارس مشکل شوینده و موادگندزدا داشته باشیم. مدارس غیرانتفاعی، نمونه مردمی و تیزهوشان شهریه دریافت می کنند و باید مواد شوینده و موادگندزدا را تهیه کنند. از سقف 100هزار مدرسه حدود 85هزار مدرسه این 100میلیارد تومان را دریافت می کنند و فکر می کنیم که این منابع اگر در مدارس درست مدیریت شود، نگرانی جامعه، والدین و وزارت بهداشت را برای شوینده ها و گندزداها رفع کنند. به صورت موردی وزارت بهداشت نیز نظارت خواهد داشت و اگر مشکلی وجود داشته باشد به سرعت رفع خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 569838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟