هزینه شورای شهر تهران را شهرداری می دهد / انتقاد جایز است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهرداری هزینه های شورای شهر تهران را پرداخت می کند. با وجود آن که هزینه های شورای شهر تهران را شهرداری می دهد، آیا اعضای شورای شهر تهران می توانند نظارتی بر شهرداری داشته باشند و در صورت نیاز به عملکرد شهرداری انتقاد کند.

ابراهیم امینی، نائب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگار رکنا تاکید کرد: این بودجه متعلق به شهرداری نیست، و متعلق به عموم مردم است. در صورت پذیرش این پرسش در حوزه ملی هم مطرح می‌شود که مجلسی که بودجه اش را از دولت می‌گیرد، چگونه می خواهد بر دولت نظارت کند؟ و وزرا و رئیس جمهور را مورد سوال قرار داده یا استیضاح نماید؟ این در حالی است که این پول برای شهر و ملت است

وی افزود: لذا آنچه که مدیریت شهری هزینه می‌کند، بر اساس بودجه‌ای است که شورا تصویب می‌کند. بنابراین باید بر اساس همان ردیف‌هایی که در بودجه ذکر شده، نسبت به کسب درآمد و هزینه‌کرد اقدام نمایند و نمی‌تواند سلیقه‌ای نسبت به هزینه‌کرد بودجه عمومی اقدام کند.

امینی تاکید کرد: بودجه شهر و درآمدی که کسب می‌شود، اعم از تأمین هزینه شهر و هزینه آن در قالب برنامه 5 ساله و بودجه سالانه‌ مصوب شورای شهر است. و شورای شهر در حقیقت به شهرداری اجازه می‌دهد، و بر آن تکلیف می‌کند که این درآمد ها را از چه طریقی کسب و سپس هزینه کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟