کاهش ۳/۳ درصدی شمار مصدومان حوادث ترافیکی

به گزارش رکنا ، به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به هفتم اردیبهشت "روز ایمنی حمل‌ونقل"، گفت: بررسی آمار و ارقام حوادث ترافیکی ۱۱ ماهه سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در این سال در کشور بر اثر این حوادث فوت شده‌اند و این رقم در سال ۹۷ به ۱۵ هزار و ۹۲۶ نفر رسید. لذا سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ معادل ۲ دهم درصد کاهش تلفات انسانی در حوادث ترافیکی داشته است.

وی اصافه کرد: حوادث ترافیکی نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ نشان‌دهنده فوت ۵۱۳ نفر از هموطنان در جاده‌های کشور است که نسبت به نوروز سال ۱۳۹۸ برابر ۴۰.۶ درصد کاهش تلفات جاده‌ای در کشور داشته‌ایم و شیوع ویروس کرونا و به‌تبع آن کاهش مسافرت‌های نوروزی در این زمینه نقش تاثیرگذاری داشته است.

وی در خصوص روز ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایمنی در حوزه حمل‌ونقل، ۷ اردیبهشت را به عنوان روز ایمنی حمل‌ونقل تعیین نموده که این نام‌گذاری با هدف کاهش تلفات انسانی و خسارات مالی ناشی از حوادث ترافیکی صورت گرفته است.

وی، هم‌افزایی اقدامات و هماهنگی برنامه دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه حمل‌ونقل و چاره‌اندیشی عمومی با مشارکت مردم برای کاهش شمار تلفات و صدمات ناشی از سوانح رانندگی را، از جمله اهداف دیگر نام‌گذاری این روز ذکر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟