جای خالی آموزش به دانش آموزان ناشنوا در شبکه شاد / آموزش و پرورش در تلاش برای رسیدن به راه حل

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، آموزش به دانش آموزان استثنایی دارای قواعد خاصی و نیازمند مربیان ویژه است و نمی توان با دانش آموز ناشنوا همانند دانش آموز عادی برخورد کرد. در آموزش مجازی نیز نیازمند این است که بسترهای ویژه ای برای این دانش آموزان که دارای معلولیت های خاص بینایی، شنوایی و... هستند ایجاد کرد. در زمینه بسترهای ایجاد شده برای این دانش آموزان در گستره شبکه شاد با معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی صحبت کردیم.

مجید هداوند-معاون آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور- در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره وضعیت شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همان ابتدا پیرو اقدامات آموزش و پرورش دستورالعمل های مختلفی را در ارتباط با دانش آموزان استثنایی انجام داد. ما گروه های مختلفی از دانش آموزان را تحت پوشش خود داریم. یک سری دانش آموز داریم که از بهره هوشی عادی برخوردار هستند و همانند فعالیت هایی که دانش آموزان عادی می توانند انجام دهند آن هاهم با ایجاد تغییراتی می توانند انجام دهند. هنگامی که شبکه آموزش برای تدریس شروع به کار کرد ما پیگیر وجود یک رابط ناشنوا در شبکه آموزش شدیم که البته به دلایل مشکلات فنی میسر نشد. اما همکاران ما در نقاط مختلف کشور بسته های آموزشی را آماده کردند که برای دانش آموزان آسیب دیده شنوایی به صورت تصویری و برای دانش آموزان نابینا به صورت فایل های صوتی بود.

بسته های تکلیف محور به دانش آموزان خود ارسال کرده ایم

وی در ادامه افزود: از زمانی که شبکه شاد راه اندازی شد متوجه شدیم بعضی از گروه های ما بنا به دلایلی نمی توانند وارد بستر این شبکه شوند با پیگیری هایی که با کارگروه وزارت خانه انجام دادیم ستادی تحت عنوان ستاد راهبری و نظارت بر کیفیت شبکه شاد درخود سازمان تشکیل شد مسائل را بیان کردیم و آن ها قول رفع این مشکلات را به ما دادند.باتوجه به اینکه شبکه شاد کار عظیم و بزرگی است قطعا مشکلاتی در ابتدای کار دارد که این مشکلات را این ستاد نظارت و راهبری پیگیری می کند. همچنین برای هرگروه ناشنوا، نابینا، کم توان ذهنی که بیشتر بسته های تکلیف محور منزل محور به این گروه داده ایم. و به طور دائم دستورالعمل ها و شرایط خاص را به استان ها اعلام می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟