کوشکی و دلبر در شرایط ایمن / یوزپلنگ ایران اکنون آماده زادآوری است

به گزارش رکنا، یاسمین حسنی دامپزشک و کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفت‌ و گویی مطرح کرد: یوزپلنگ ایرانی دارای روحیه حساس بوده و استرس می‌تواند در زادآوری این گونه ارزشمند تاثیر بگذارد و برهمین اساس تلاش شده تا جای ممکن استرس را در اطراف این جانور در معرض خطر انقراض کاهش داده شود.

وی ادامه داد: ایران، کوشکی و دلبر در شرایط ایمن و حفاظت شده پس از انتقال از پارک پردیسان به پارک ملی توران در حال زیست هستند و مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: تیمارگر این یوزپلنگ‌ها در پارک ملی پردیسان برای کاهش استرس این گونه‌های ارزشمند در کنار سایت نگهداری ایران در پارک ملی توران در استان سمنان مستقر شده و طرح دستی کردن این گونه ارزشمند دنبال می‌شود.

حسنی تصریح کرد: داروهای تجویزشده برای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها برای یوزپلنگ‌های ایرانی منتقل شده از پارک پردیسان به پارک ملی توران طبق تجویز متخصصان پارک پردیسان مصرف می‌شود.

دامپزشک و کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ ایران اکنون سه ساله و بالغ شده و آماده زادآوری است و کوشکی و دلبر از سن زادآوری گذشته‌اند، اما کمک کننده به ایران در جذب یوزپلنگ نر در فصل جفت‌گیری است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟