اقدامات معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در بحران کرونا

به گزارش رکنا، سوسن باستانی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در گفت‌ و گویی درباره عملکرد این معاونت مطرح کرد: حدود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار در چارچوب طرح‌های اجرا شده از سوی این معاونت، تحت آموزش‌های توانمندسازی قرار گرفته و در حال اتصال به چرخه بازار هستند. معاونت امور زنان و خانواده مطابق وظیفه‌ای که در برنامه ششم توسعه در راستای اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برعهده گرفته است، پیگیری بند (ت) ماده ۸۰ را در دست اجرا دارد که مطابق آن، شورای راهبری با ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) وزارت کشور، وزارت بهداشت و تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار، راه‌اندازی شد.

حمایت از زنان سرپرست خانوار

او افزود: معاونت با همکاری دستگاه‌های دیگر به بحث زنان سرپرست خانوار ورود کرده است؛ بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بیش از ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی و بخشی دیگر کسانی هستند که هنوز تحت حمایت نبوده و پشت نوبت حمایت‌ها قرار دارند یا کسانی که به‌طور مستقل مراجعه می‌کنند. هدف ما گروهی هستند که حمایتی دریافت نمی‌کنند.

باستان خاطرنشان کرد: این معاونت دو طرح را هم از سال گذشته شروع کرده که یکی از آنها با همکاری سازمان امور اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود و پنج هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار را در ۱۰ استان تحت پوشش قرار داده و هدف آن، تکمیل زنجیره‌ای است که از آموزش فرهنگی، اجتماعی و آموزش مهارت‌ها شروع و با اتصال به بازار ختم می‌شود. این طرح در سال ۹۸ هم با اضافه شدن پنج استان به آن ادامه داشت که بر اساس آن ۲ هزار زن سرپرست خانوار هم به زنان تحت پوشش طرح مذکور افزوده شده‌اند.

گسترش مشاغل خانگی طرحی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

وی ادامه داد: طرح دوم شامل ۶ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار است که در اجرای آن، جهاد دانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت با هم همکاری دارند و ۲۴ استان را تحت پوشش قرار داده‌اند در طرح دوم نیز باالگوی نوین مشاغل خانگی تا رسیدن به بازار کار پیاده می‌شود.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در پایان تاکید کرد: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با شروع بحران کرونا، مکاتباتی برای توجه به مشاغلی که احتمال تعطیلی داشتند، انجام دادند. البته با بحران کرونا از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش طرح توانمندسازی اقتصادی و مشاغل خانگی که امکانات خیاطی داشتند دعوت شد به تولید ملزومات بهداشتی و ماسک‌ و گان بپردازند. این دعوت مورد استقبال قرار گرفته و این بانوان توانستند هم اشتغال خود را حفظ کنند و هم کمکی به کادر درمانی و بهداشتی کشور باشند. آنها به جای تولیدات قبلی، به تولید محصولات مورد نیاز کشور در شرایط کنونی پرداختند. یکی از نتایج این اقدام تولید ۲ میلیون قطعه ماسک و گان در یک مرحله بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟