تغییر الگوی ترافیک تهران با کرونا

به گزارش رکنا ، سرهنگ رازقی گفت : با شیوع ویروس کرونا در کشور و درخواست وزارت بهداشت مبنی بر خانه ماندن شهروندان، شاهد کاهش تردد بیش از ۵۰ درصدی در پایتخت بودیم.

این روال تا اواخر تعطیلات نوروز هم ادامه داشت و حتی در سیزده بدر هم مردم با در خانه ماندن مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شدند، اما بعد از تعطیلات و بازگشایی برخی صنوف و ادارات، بر میزان بار ترافیکی افزوده شد.

به گفته رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت، میزان بار ترافیکی این روزها، بسیار کمتر از دوران قبل از کرونا است، اما با بازگشایی برخی صنوف در زمان شیوع ویروس کرونا، ، الگوی ترافیکی تغییر کرده است.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: با توجه به بازگشایی برخی صنوف با رعایت ضوابط بهداشتی از ساعت ۷ ونیم صبح تا ۱۹، الگوی ترافیکی تغییر کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بار ترافیکی از ۷ صبح آغاز می‌شود و ترافیک وجود دارد، اما بعد این بار ترافیکی تخلیه می‌شود.

سرهنگ رازقی در پاسخ به این سوال که حجم تردد افزایش یافته است؛ اظهار کرد: مقدار ترافیک کمی بیشتر شده، اما این حجم تغییر نامحسوس است و ترافیک در ساعات بعدی جذب می‌شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه هنوز مردم در خانه‌ها مانده اند؛ ادامه داد: تردد در پارک‌ها و اماکن تفریحی، بازار و بهشت زهرا (س) هنوز وجود ندارد.

وی افزود: تنها محور‌هایی که در آن واحد‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و اداری وجود دارد، تردد افزایش یافته است و مردم برای کار از خانه خارج می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟