آمادگی کامل شهرداری برای بارش‌های بیشتر در تهران

به گزارش رکنا، اصغر عطایی با تاکید بر آمادگی همه نیروهای خدمات شهری در سطح شهر تهران برای بارش‌های بیشتر گفت: حجم بارش تهران در روزهای اخیر اگر در هر نقطه دیگری رخ می‌داد می‌توانست مشکلات بسیاری را ایجاد کند ضمن اینکه این بارش چند روز است که به‌صورت مستمر در تهران ادامه دارد.

وی افزود: توپوگرافی شهر تهران به گونه‌ای است که فرورفت آب به داخل زمین انجام نمی شود لذا باید این آب از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه شهر مدریت شود. خوشبختانه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های شهر تهران در این بارش‌ها هیچ مشکلی از بابت آبگرفتگی نداشته‌اند که علت این امر نیز لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها در روزها و ماه‌های گذشته بوده است.

عطایی ادامه داد: ظرف روزها و ماه‌های گذشته اکیپ‌های حوزه معاونت خدمات شهری در مناطق 22 گانه کاملا آماده بوده‌اند و رسوباتی که از بالادست و شمال شهر به همراه آب در مسیر رودخانه‌ها و مسیل ها آمده است، پاکسازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: شهروندان باتوجه به حجم بارش‌ها به خادمان خود اعتماد می‌کنند و خیالشان راحت است که اتفاقی نمی‌افتد چراکه از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و اقدامات موثری انجام شد. تاکنون هیچ مشکلی در سطح شهر تهران نبوده است. پیش بینی این بارش را داشتیم و برای بارش‌های با حجم بیشتر نیز آماده هستیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پایان گفت: درحال ترمیم و افزایش ظرفیت برخی نقاط مانند کانال‌ها با همراهی حوزه عمران شهرداری تهران هستیم تا هنگام بارش باران در این نقاط هم مشکلی نداشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 557974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟